Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Näistä häälahja-asioista tulee mieleeni oma häälahjaihmetykseni.

Maksoin kaasolleni aikanaan kampauksen ja yöpymiset hotellissa omien häideni aikaan. Vaatevaatimuksia tms ei ollut minun puoleltani. Järjestin hänelle myös kaikki kyydit hääpaikkakunnalla, ja maksoin ruokailut häitä edeltävänä päivänä.

Kaasolta ei tullut meille mitään omia onnitteluja, vaan hän oli mukana työporukan lahjassa ja kortissa (olemme samassa työpaikassa). Lahjan arvo oli 42 euroa ja kortissa oli 21 nimeä, joten panos olo 2 euroa. Ei sillä, että hinnalla olisi väliä, mutta itse en kaasona kehtaisi antaa pelkkää kimppalahjaa... Itse asiassa kaikkiin muihin (vauva-, hää-, tasavuosisynttäri-, pomon joululahja- ym) keräyksiin työpaikalla kerätään 5 euroa, joten epäilen jopa, että kaasoni veti osan välistä.. Mutta eihän sellaista kehtaa keltään kysyä.

Kaasollani ei ollut mitään tehtäviä häissäni, ainoastaan pitää minulle seuraa edellisiltana ja tulla yhdessä kampaajalle. Ja pidellä kimppua alttarilla. Ennen häitä hänen ei tarvinnut osallistua mitenkään.

Mitäs tästä ajattelisitte, jos olisi oma kaasonne?

Sivut

Kommentit (27)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mites se mies? Eikö se olekaan hänen päivänsä? Tää on niin tätä - minäminäminä ja minun hääni! Itsekkäitä morsiamia kaikkialla, hyi olkoon!

ja luotin häneen täysin. Jotenkin hän vain yllätti minut todella negatiivisesti häiden aikana. En vieläkään ymmärrä, miksi. Olemme tunteneet ja olleet hyviä ystäviä jo 8 vuotta. En ikinä olisi kuvitellut tällaisia asioita tulevan vastaan. En tiedä, mitä tapahtui. Ehkä hän on katkera siitä, että menin naimisiin ja hän edelleen viidettä vuotta seurustelee ukkomiehen kanssa? En tiedä.

Muitakin juttuja häissä tapahtui, esim. kirkon pikkuhuoneessa ennen vihkimistä (minuutti aikaa) kaasoni peilaili eikä päästänyt minua vilkaisemaan itseäni- ja tiputti samassa rytäkässä kukkakimppuni, josta katkesi kukkia.. suututti veljeni vaimon flirttaamalla veljelleni... ei auttanut minua missään, missä pyysin (pissa-apu) vaan oli itse juuri menossa laittamaan huulipunaa.... ym..

ap

kyseiset lasit olivat eri kokoa mitä olin toivonut.

No, en olisi kyllä häneltä edes "tarvinut" lahjaa, koska teki paljon asioita vapaaehtoisesti!

Ihmettelinpä vain, miten joku kadehtii naimisiin "pääsyä" vielä näin 2000-luvulla.

Lainaus:

ihmiset nyt vaan ovat kateellisia toisilleen ihan kaikesta esim. ihanasta miehestä, lapsista, perheestä, hyvistä naimakaupoista tai ihanista häistä... Kateus on erittäin usein syynä outoon käytökseen ja toisen ihmisen huonoon kohteluun. Jos et tätä ymmärrä, olet varmaan aika naiivi tapaus.

Lainaus:

siitä, että menetti sinut, hyvän ystävänsä, avioliittoon. Hän on siis mustasukkainen sinusta tai vaihtoehtoisesti kateellinen siitä, ettei itse ole vielä päässyt naimisiin. Siksi hän on käyttäytynyt häissäsi kuin pikkulapsi tai pahainen teini.

Lainaus:

voi että mua ärsyttää nää MUTTA NÄMÄ OLIVAT MINUN hääni. Silloin kaiken pitäisi mennä juurikin morsmaikun tahtiin. Huh huh! Ja sit kehdataan vielä arvostella jonkun lahjaa. EIpä ihme kun et saanut kummempaa tyyppiä kaasoksi kun itse olet tuollainen.

No siis... kenen häät ne ois pitäny olla?

Olen joissain yhteyksissä kerännyt nimiä ja rahaa yhteisten tuttujen joulumuistamiseen ulkomaille. Nimiä on kertynyt kiitettävästi korttiin, mikä on hyvä, mutta rahaa (kun sitä on vapaasti kerätty) on antanut vain pari ihmistä, joka ei riittänyt edes postimaksuihin, itse sitten maksoimme aika reilusti omasta pussista. Kiva että tuli edes nimiä, mutta emme kyllä todellakaan vetäneet mitään välistä.

on tietenkin miehen juhlakin mutta on kyllä myöntänyt et jos saisi itse päättää, niin mentäis naimisiin joku kaunis tiistai maistraatissa ja sillä hyvä, mutta haluaa antaa prinsessalleen sen mahdollisuuden valkeaan unelmaan=) Mulla on maailman ihanin mies

Lainaus:

mites se mies? Eikö se olekaan hänen päivänsä? Tää on niin tätä - minäminäminä ja minun hääni! Itsekkäitä morsiamia kaikkialla, hyi olkoon!

ihmiset nyt vaan ovat kateellisia toisilleen ihan kaikesta esim. ihanasta miehestä, lapsista, perheestä, hyvistä naimakaupoista tai ihanista häistä... Kateus on erittäin usein syynä outoon käytökseen ja toisen ihmisen huonoon kohteluun. Jos et tätä ymmärrä, olet varmaan aika naiivi tapaus.

voi että mua ärsyttää nää MUTTA NÄMÄ OLIVAT MINUN hääni. Silloin kaiken pitäisi mennä juurikin morsmaikun tahtiin. Huh huh! Ja sit kehdataan vielä arvostella jonkun lahjaa. EIpä ihme kun et saanut kummempaa tyyppiä kaasoksi kun itse olet tuollainen.

Ainakin minä haluan tulevana hääpäivänäni olla kerran elämässäni prinsessa, jolloin kaikki on olemassa vain minua varten. Piste.

Itse olin pari vuotta sitten kaverini kaasona ja halusin ystäväni saada saman mahdollisuuden ja silloin todella panostin siihen, et morsiamella oli kaikki hyvin. Hänen ei tarvinnut huolehtia mistään juhlissa ja sitä ennen pari päivää olin hänen käytettävissään 24/7

Vaikkakin hän oli hirmuisen iloinen siitä, että "kerrankin on jotain tekemistä" (hän on yksin asuva sinkkunainen, joka seurustelee naimisissa olevan miehen kanssa- on siis paljon aikaa, joka ei tahdo kulua millään). Istuimme baarissa ravintolaillallisen jälkeen, koska hän niin kovasti halusi ja halusin hänellä olevan mukavaa. Sieltä sain sitten viimein yhden aikaan hänet lähtemään sanomalla, että hän saa toki jäädä mutta minun on nyt pakko lähteä nukkumaan (siihen asti suostuin jäämään, koska hän niin halusi "vielä yhdet")... Jotenkin en koe kaasoni "uhranneen" häihini kovinkaan paljon... ai niin, nuo juomat minä muuten maksoin..

ap

Se kaasous oli sinänsä jo lahja.

En tosin maksanut hänen pukuaan tai kampaajaansa, hoiti ne itse. Arvostin todella hänen panostaan. Luki kirkossa raamatunkohdan, piti kukkakimppua jne. Siinä se.

siitä, että menetti sinut, hyvän ystävänsä, avioliittoon. Hän on siis mustasukkainen sinusta tai vaihtoehtoisesti kateellinen siitä, ettei itse ole vielä päässyt naimisiin. Siksi hän on käyttäytynyt häissäsi kuin pikkulapsi tai pahainen teini.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat