Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko nyt loppuelämäni työtön?

Vierailija

Minulla oli erittäin vaikea elämän tilanne viimevuden lopulla, kun mieheni sairastui haimasyöpään ja itse vaivuin epätoivoon. Sillä seurausella, että olin humalassa töissä.Olin hoitaja ja vakinaisessa työsuhteessa.Menin lääkärille tapahtuman jälkeen hakemaan apua ja sainkin välittömästi 2 viikon sairasloman. Diagnoosina henkinen kriisi. Työnantaja ei noteerannut koko sairaslomaa( en saanut siitä palkkaa)eikä ollut milläänlailla ymmärtäväinen. Suositteli vain minun ottamaan lopputilin, uhkaamalla, että muuten saan lopputilin! Otin siis lopputilin tämän vuoden alussa. Nyt olen etsinyt uutta työpaikkaa ja vastaus joka paikassassa on kiitos emme nyt valinneet sinua!

Sain selville keväällä, että entinen työnantajani on informoinut koko Helsinkiä etten saa työpaikkaa! Olin erittäin hyvä työntekijä ja moniosaaja minulla oli osaamista monilta eri aloilta joka oli myös avuksi hoitotyössä. Olin myös pidetty ja huumorintajuinen ihminen. Nyt olen vaipunut epätoivoon, mistä apua, kun onneton en kuulunut edes liittoon. Kävinkö turhantakia lähihoitajatutkinnon nelikymppisenä jos en saa enään mistään työtä? Mitä neuvoksi? Nykyään olen täysin raitis, en käytä alkoholia missään muodossa!

Kommentit (3)

Vierailija

Pidä vain mieli virkeänä ja jatka yrittämistä. Hoidettavat ei varmasti lopu kesken, joten eiköhän sinullekkin töitä löydy kun jaksat vain jatkaa työn hakua aktiivisesti. Vaikka entinen esimiehesi olisi sinusta pahaa mainetta levittänyt, löytyy varmasti sellainenkin työnantaja, joka ei sitä ole kuullut tai ei siitä välitä vaan luottaa taitoihisi. On tässä elämässä moni muukin joskus epäonnistunu, mutta vaipuminen synkkyyteen ei ole helpotus asiaan. :)

Vierailija

Jos on ollut humalassa työpaikalla, esin pitäisi antaa ainakin edes yksi varoitus, lainmukaan kolme. Sen jälkeen voi antaa lopputilin. Et ole ensimmäinen hoitaja jota kohdellaan väärin ja rikotaan räikeästi lakia uhkailemalla!

Narsistiset osatonhoitajat ja päälliköt mielentilatutkimuksiin vaan. On väärin tuhota ihmisen elämä yhdestä joskin kohtalokkaasta virheestä.

Vierailija

ja pyydä sieltä apua. Hae töitä myös vaikka Helsingin ulkopuolelta. Soita vaikka henkilökohtaisesti työtä tarjoavalle (jos tähän asti hakemuksiasi ei ole noteerattu ollenkaan, etkä ole päässyt esim. haastatteluun), ja kerro tilanteesi (miksi sinut erotettiin jne.) avoimesti, varmasti löytyy ihmisiä, jotka antavat ihmiselle myös sen toisen mahdollisuuuden.

Uusimmat

Suosituimmat