Voiko työnantjan evätä sairaslomalta palkan, jos on erikoislääkärin sairaslomatodistus?

Vierailija

Minulle ei maksettu palkkaa sairaslomalta joka kesti 10 päivää(kyseessä ei ollut mikään pikkusairaus, kuten flunssa/päänsärky). Esimieheni vain ilmoitti epämääräisesti, ettei tästä nyt saa palkkaa hyvin kyseenalaisin perustein. Kyseinen esimies on tehnyt tätä muillekkin työntekijöille. Kuinka paljon on valitus aikaa? Ja mihin instanssiin kannattaa olla yhteydessä? Työnantajani oli Helsingin kaupunki, nykyään en ole enään siellä töissä, sillä siellä tapahtui paljon muutakin joka ei kestä päivänvaloa!!

Kommentit (4)

Vierailija

Jos ei ole työterveyshuollon lääkärin todistus. Minäkin olen ollut Helsingin kaupungilla töissä, mutta aina saanut sairausloman ajalta palkan. Omalla ilmoituksella saa olla 3 päivää poissa, joltakin ajalta riittää sh:n todistus ja pidemmistä lääkärin. Minuulla on aina ollut joko ta-lääkärin todistus tai tth lääkärin. Mutta lue kvtes miten siellä kerrotaan sairaslomasta ja sen ajan palkasta.

Vierailija

Se oli joulunpyhinä kun jouduin hakemaan sairaslomaa eikä silloin ole työterveyslääkärit paikaalla saati auki. Viikonloppuisin muutenkaan ei voi käyttää työterveysasemaa. Lääkäri oli täysin pätevä samoin sairaslomatodistus. Minun mielestäni pomoni käytti ihan omaa lakiansa.

Vierailija

no varmaan sun kannattaa olla omaan liittoon yhteydessä, ne auttaa. Sen verran tiedän, että työntajantaja voi vaatia, että muun kuin työterveyshuollon todistus ei käy, mutta toki se tarkoittaa sitä että työterveyshuollon pitää silloin olla saatavilla. Eli he voivat sinulle ilmoittaa, että kun olet sairastunut pyhinä niin sinun täytyisi arkena heti mennä sinne työterveyshuoltoon ja hakea sieltä todistus. Mutta ilmeisesti he eivät näin sinulle sanoneet?

sitten on vielä nämä työuupumus diagnoosit joiden perusteella voidaan evätä palkanmaksu.. koska ennen sellaiselle jääntiä pitäisi miettiä tyänantajan kanssa että miten voisi jaksaatyössään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat