Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla kokemusta että joku muu on ostanut teidän nimissä tavaraa netistä ja lasku tulee sulle!

Vierailija

Ystävälleni oli tullut ulosotosta 280 euron lasku ja hän ei tiennyt mistä se oli. Otettuaan selvää, hän sai tietää olevan eräästä nettifirmasta ja se oli ostettu hänen nimissään. Hänellä ei ollut mitään tekemistä asian kanssa. Miten tomia? Oletteko joutunut samanlaiseen hommaan ja miten se voi olla mahdollista?

Kommentit (3)

Vierailija

Ensin kannattaa soittaa firmaan, josta lasku on tullut ja selittää tilanne. He antavat kaikki heillä olevat tilaustiedot (esim. annettu puh.nro ja sp-osoite), ja niiden kanssa pitää marssia poliisiasemalle tekemään rikosilmoitus asiasta.

Oliko kaverisi surullisenkuuluisalla 16 000 ihmisen ns. tietovuotolistalla? Hlö-tietoni olivat listan alkupäässä ja siitä on aiheutunut minulle jos jonkinlaista riesaa! Mitään en ole kuitenkaan joutunut maksamaan enkä aio maksaa jatkossakaan.

Vierailija

Kyselisin firmasta kenelle ostos on toimitettu. Laskua en maksaisi jos kerran en ole tilaustakaan tehnyt.

Oon kyllä kuullut huijausfirmoista, jotka lähettelevät (yleensä kylläkin yrityksille) laskuja tuotteista/palveluista, joita ei ole kukaan tilannut saati että niitä ois koskaan toimitettu.

Vierailija

... ei kai voi tulla yhtäkkiä ulosotosta! Eikö ennen sitä pitäisi tulla ainakin yksi maksumuistutus/perintäkirje?

Uskomatonta, että nettifirma on toiminut noin. Oliko ulkomainen yritys? Itse tilasin kerran lahjaksi vaatteita kummitytölle nettikaupasta (www.leppisloppan.fi) ja toimitus siis hänen osoitteeseen, mutta tilaus piti maksaa heti tilatessa. Kotimaisten nettikauppojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.

Uusimmat

Suosituimmat