Voiko puolison elämäntavat aiheuttaa

Vierailija

"tylsistymistä", velttoutta ja masennuksen kaltaista tilaa?

Juo päivittäin erittäin paljon skokeripitoisia juomia, karkkia menee paljon, vaaleaa leipää, muita höttöjä ja sen päälle paljon kipulääkkeitä kuten buranaa ja parasetamolia.

Olen aika huolissani puolison apaattisuudesta, aloitekyvyttömyydestä; mikään ei kiinnosta, ei halua tavata ihmisiä, ei harrasta mitään. No, koneella surffaamista ja leffoja katselee, se on lähinnä harrastus.

Mistä tunnistaa, onko kyseessä oikea masennus ja pitää hakeutua hoitoon vai voiko tuollainen ruokavalio ja lääkkeet aiheuttaa tätä..?

Kommentit (4)

Vierailija

Tylsistymistä, velttoutta, masennuksen kaltaista tilaa, apatiaa, aloitekyvyttömyyttä siis puolisossasi JOKU aiheuttaa, oli se ruoka tai ei. Lääkärille vaan, ja tutkimusten kautta toivottavasti selviää syy. Ei tässä muu auta sillä et sinä vuosia tuollaista jaksa? Jotain hänen mielestään itsekin on pielessä, sillä eihän särkylääkkeitä hullukaan turhaa syö.

Vierailija

siis minustakin lääkäriin olisi aiheellista mennä, mutta miten aikuisen ihmisen sinne saa, jos ei itse katso tarpeelliseksi.. :(

Ja noista lääkkeistä, ei siis syö turhaan vaan ihan oikeaan krooniseen kipuun; niitä vain menee tosi paljon. Ei ole kyse väärinkäytöstä, tarkennus.

T. alkuperäinen kysyjä

Vierailija

Ei kai auta kuin pistää seinää vasten. Kysehän ei ole mistää pienistä odotuksista (joita hän ei vastaa), kompromisseista (joita jokaisessa suhteessa on tehtävä) vaan kyse on asiata joka huolettaa sinua. Kun minulla olisi kärsimysraja saavutettu, sanoisin varmaan että tästä ei mitään tule, ja että jätän hänet jos tilanne ei muutu. Kyllä sinullakin se raja on, jossain. Herätän tässä myös kysymyksen: Jos häntä ei sinun hätäsi asiasta kiinnosta, onko se hänen puoleltaan rakkautta?

Vierailija

Vie vaikka väkisin lLääkäriin, tarvitsee paremmat lääkkeet krooniseen kipuunsa, Buranalla rikkoo äkkiä mahansa.

Tai sitten tarvitsee apua mielialaansa tai molempia.

Mietittikääpä kaikki lukijat ite tilannetta, jossa joka päivä SATTUU, etkä tiedä loppuuko se kipu kuin kuolemalla... Vetää mielialan helposti matalaksi!

Tsemppiä sekä sulle että miehelle!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat