Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukka

Vierailija

Mitä kokemuksia teillä on hormonikierukasta? Itse olen nelikymppinen, kahden lapsen äiti, jolle ko. kierukkaa suositeltu myoomien poiston jälkeen ehkäisyksi ja runsaiden vuotojen hillitsemiseksi. Nyt olen varannut lääkäriajan torstaiksi enkä vieläkään tiedä, ottaako moinen vempele vai ei. Jotenkin tuntuu kamalalta ajatukselta, että elimistössä on jotain "ylimääräistä", mutta pelkään, että myoomia taas ilmaantuu ja alan vuotaa kuin härän kurkusta. Lisäksi kondomin käyttö pitkässä parisuhteessa on tylsää... Olen lukenut käyttäjien plussista ja miinuksista ja olen silti vain yhtä suurta kysymysmerkkiä asian suhteen...

Kommentit (2)

Vierailija

Voin suositella. Laittoa en edes huomannut, kun lääkärin kanssa juteltiin. Tiputtelua oli jonkin verran, mutta se loppui muutaman kierron jälkeen. Varma ehkäisy. Itsellä oli aiemmin ehkäisykapseli, joka aiheutti voimakasta turvotusta ja jatkuvaa vuotoa, en suosittele. Mirena vähentää myös vuodon määrää kuukautisten aikana. Toisaalta onhan se kertalaakina kallis.

Vierailija

Minulle myös suositeltiin hormonikierukkaa,lähinnä sen takia etten halunnut pillereitä sekä runsaiden kuukautisten takia.

Laitto ei sattunut juurikaan,hieman ehkä tuntui hetken epämielyttävältä.

Mutta päinvastoin kuin monella,minulle se aiheutti pahemmat vuodot. Ei niinkään runsaampia,vaan pitempi kestoisia. 2vko oli vuotoa ja 2vko väliä ja taas 2vko vuotoa! Vuoden odottelin että tilanne paranis,mutta sitten se piti poistaa.

Harmittaa kovasti kun se muuten ois vaivaton ja huomaamaton ehkäisy.

Uusimmat

Suosituimmat