Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkäjalkaiset naiset

Vierailija

Onko täällä av:lla muita todella pitkäjalkaisia naisia. Itse olen tällainen epäsopusuhtainen, jolla on todella pitkät jalat ja selkä on taas lyhyt. Minun kaveri-/ tuttavapiirissä ei ole ketään muuta samanlaisen ruumiinrakenteen omaavaa ja siksi olisi kiva vaihtaa ajatuksia vartalosta ja pukeutumisesta jonkun "kohtalotoverin" kanssa.

Eli te muut pitkäjalkaiset:

- Miten pukeudutte?

- Mistä löydätte esim. sopivia jakkupujua?

- Mitä mieltä olette vartalostanne?

Mulla on tällainen viharakkaussuhde vartalooni. Minusta tuntuu, että olen sidottu pukeutumaan tietyn tyyppisiin vaatteisiin, jotta en näyttäisi koomiselta. Iän myötä olen oppinut pitämään vartalostani, mutta teini-iässä olin aivan kauhuissani tästä epäsopusuhtaisesta vartalostani. Edelleen kuulen viikottain kommentteja, että "ompas sinulla pitkät jalat" ja sen osaa jo ottaa huumorilla, kun tietää, että se on yleensä positiivisessa hengessä sanottua. Ei tämä minulle mikään suuri murhe ole, mutta ainahan sitä välillä tulee haaveiltua, että olisi saanut toisenlaisen vartalon :)

Kommentit (13)

Vierailija

Minulla ei ole ylimääräisiä kiloja. Olen käynyt kuntosalilla n. 10 vuotta ja olen varsin lihaksikas. En ainakaan itse koe kantavani liikakiloja, eikä minulla ole mitään vatsamakkaraa.

Minä käytän myös pitkävartisia saappaita ja hameita aika paljon, tuntuvat sopivan parhaiten. Olisi vaan niin ihana joskus pukeutua toisella tavalla, kuten korostaa vyötäröä yms. Olen myös huomannut, että pitkiä jalkoja monet ihannoivat, mutta mun mielestä mulla on jo aivan liikaa pituutta jaloissa. Kuten alkuperäisessä viestissäni sanoin olen hyväksynyt vartaloni, koska tällaisia ominaisuuksiahan ei edes voi muuttaa/muokata, mutta joskus vaan kyllästyttää nämä pukeutumisongelmat.

Vierailija

hain ihan mittanauhan. Vähän vaikea itseään on mitata, mutta navasta lattiaan taitaa olla 115 cm. Ja kun olen 177 cm pitkä,niin yläpuolelle jää 62 cm.

Vähän vaikea on kirjallisesti kuvailla pitkäjalkaisuuttaan...

Minun oma määäritelmäni on se, että en meinaa millään löytää housuja, joissa on tarpeeksi pitkät lahkeet. Jos menen normimittojen toiselle puolelle, niin olen ilmeisesti pitkäjalkainen.

Lainaus:

Itse olen 168 cm, farkuissa lahkeenpituus 32-34, monesti minua on pitkäjalkaiseksi sanottu, mutten koskaan ole kokenut olevani mitenkään erityisen pitkäjalkainen. Mitkä ovat suhteet teillä, jotka oikein korostatte ja koette itsenne pitkäjalkaisiksi?

Vierailija

Heitä vähän senttejä/tuumia peliin, että kinttujesi pituus paljastuu. Mikä on esim. farkkuja ostaessasi lahkeiden tuumat?

Ja hui hai tuo edellinen 168/50-nälkäkurki, 170/62 on erittäin sorja yksilö!

Vierailija

En ole saanut koskaan ulkopuolisilta kommentteja jaloistani, mutta tasapaino on kyllä hyvin ylhäällä. Ja joudun kulkemaan usein farkuissa, koska ne on niitä harvoja housuja, joissa voi valita lahkeen pituuden.

Benetton on merkki, joka istuu hyvin. Minulla on liituraitapuku sieltä ja lahkeet laahaavat maata. Zarallakin on riittävän pitkiä lahkeita, mutta heidän jakut ovat minulle ongelmalliset, koska minulla on leveät hartiat.

Minä laitan vaatteilla vyötärön oikealle paikalle. Eli kun ostan vaikka paitaa, niin katson, että paidan kapein kohta on tuossa luiden kohdalla. Missään tapauksessa vyötärö ei saa olla navan kohdalla tai siinä, mikä ehkä luonnostaan on vyötärön kapein kohta.

Eikä yläosat saa olla liian lyhyitä. Paidan pitäisi ylttää vähintään puoleen väliin lantiota. Tunikat ovat myös armollisia.

Siksi en varmaan saa jaloistani kommentteja, koska häivytän ne tehokkaasti.

Tällä hetkellä hyviä jakkuja on tosiaan hankala löytää, kun muoti on niin niukkaa. Vaikka muuten vaate menee päällle, on se vain liian lyhyt.

Vierailija

5-7kg pois. Itse olen 168/50 ja nimenomaan pitkäjalkainen. Mutta siitä huolimatta käytän KORKEITA korkoja. Korostan muutenkin sääriä, koska tiedän että miehet pitää :) Eli lyhyitä hameita, pitkävartisia saappaita, tai sitten tosi kireitä lantiofarkkuja (esim. grazy age). Ei muuta AP:lle kuin vähän kiloja pois ja ole ylpeä vartalostasi, se on todellakin sitä mistä miehet pitävät!

Vierailija

Eli mun farkkujen koko on 28/34 tai 29/34. Eikä todellakaan tarvi lahkeita lyhentää, vaan kengistä riippuen meinaavat jo jäädä lyhyeksi. Farkkuja vielä löytyy helposti kaupoista, mutta muiden housujen kanssa onkin ongelmia, kun lahkeiden pitää olla pitkät, mutta vyötärön taas pieni.

ap

Vierailija

Kuka tahansahan voi olla omasta mielestään pitkäjalkainen tai persjalkainen, mutta kaipaisin vähän mittojakin eikä vain mutu-tuntumaa. Ihmisen pituus ja kilot eivät paljon jaloista kerro.

Itse olen 168 cm, farkuissa lahkeenpituus 32-34, monesti minua on pitkäjalkaiseksi sanottu, mutten koskaan ole kokenut olevani mitenkään erityisen pitkäjalkainen. Mitkä ovat suhteet teillä, jotka oikein korostatte ja koette itsenne pitkäjalkaisiksi?

Vierailija

ei kai sille pitkäjalkaisuudelle ole mitään määritelmää. Minä koen ainakin olevani hyvin epäsopusuhtainen. Onneksi asiaa voi pukeutumisella aika hyvin korjata, luoda illuusion pidemmästä selästä. Minusta kuitenkin huomaa selvästi pukeutumisesta huolimatta, että jalkani ovat hyvin pitkät. Minua tuo piirre ärsyttää ja rajoittaa pukeutumistani hyvin paljon. Minulla on yhtä pitkät jalat kuin miehelläni, joka on minua 13 cm pidempi, eikä hankään ole mikään ns. persjalkainen :)

ap

Vierailija

Minä olen myös yrittänyt kiinnittää erittäin paljon huomiota pukeutumiseeni ja perehtynyt siihen, mikä sopisi minulle parhaiten. Viime vuosina muoti on suosinut minua, kun kaupat ovat olleet täynnä tunikoita yms., joka sopii minulle erittäin hyvin.

Vaateostokislla käynti on yleensä aika tuskaa, kun sopivia yläosia löytyy vähän. Minulla on niin lyhyt selkä, että sopiva paidan koko olisi xs (ulottuu silloin lantiolle ja istuu hyvin). Mutta xs-koon paita on liian kireä hartioista ja rinnan alueelta.

Onneksi, kun jaksaa kierrellä kauppoja, niin löytää kyllä päälle pantavaa.

Uusimmat

Suosituimmat