Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6-v.n kaveri, mitä tekisitte?

Vierailija

6-vuotiaalla pojallani on samanikäinen hyvä puistosta tuttu kaveri, jonka kanssa usein leikkii. Pojan vanhemmat tiedän,mutten sen paremmin tunne.Nyt ilmojen kylmettyä olen kantanut, vaikken oikein tiedä pitäisikö "äiti huolta" pojan pukeutumisesta. Säiden(mm.jatkuvan sateen) puolesta on nyt jo selkeästi vk-vaate/kuravaate, kumikenkä, hanskat ja pipo kelit. Mutta poika kulkee collarihousuissa, verkkatakissa ilman hattua ja hanskoja, on viluinen ja aika märkä ja likainen leikeissä. Pari kertaa olen ehdottanut pitäisikö mennä hakemaan kotoa kuivempaa ja lämpimämpää vaatetta,muttei kuulemma tarvitse.Pojan 2lk.lainen isosisko kulkee myöskin aika vähissä vaatteissa. Nyt olen käynyt itseni kanssa kamppailua pitäsikö puuttua vai ei? kuuluko asia minulle,vaikka lapsen asiallisesta pukeutumisesta ei mitä ilmeisemmin oikein huolehdita.Lastensuojelu ilmoituksen tekeminen tuntuu aika radikaalilta ja vaikea ajatella että menisin lapsen kotiinkaan kyselemään. Itse kun olen hamsteri lapsen vaatteissa,mieli on tehnyt tarjota takkia ja housuja meiltä käyttöön.

Kommentit (3)

Vierailija

Varmaan ehdottaisin lapselle että käyn hakemassa meiltä sille lämpimämpää vaatetta. Aika ankeeta ulkoilla jossain sisävaatteissa.

Vierailija

Ole urhea vaan, anna lapselle toinen mahdollisuus. Eli mene vaan kyselemään perheeltä, onko sadevaatteita ja jos ei ole tarjoudu antamaan ne. Ja vihjailevasti kyselet, eivätkö itse olleet vielä asiaa ajatelleet. Ota selvää ystävänä!

Vierailija

No kyllä todella radikaalia olisi tehdä ls-ilmoitusta tuon perusteella! Mietin vain tässä omaa poikaani, joka ei näillä keleillä suostuisi vielä millään laittamaan hanskoja käteen, saati sitten kuravaatteita pihaleikkeihin. Välillä sitten pyrähtää edelleen collegehousuissa ja takissa (jonka alla kyllä usein esim fleece-paita). En tiedä missä päin asutte, mutta juuri juttelimme pihalla eskari-ikäisten lasten vanhempien kanssa, suurin osa oli juuri vaihtamassa lippikset pipoihin, ja lippis ei kyllä juurikaan päätä lämmitä. Joko ap:n lapsella on toppavaatteet käytössä? Nämä välikaudet ovat muutenkin aika huono aika lähteä tuomitsemaan pukeutumisesta, lapset ovat niin erilaisia ja raja on vaikea vetää, milloin esim. pitkät kalsarit alkavat olla tarpeen.

Itse odottelisin ja katsoisin tilannetta vielä, mikäli vielä pakkasilla selkeää alipukeutumista (ei päähinettä eikä hanskoja, tai silloin pelkkää collegea), ottaisin yhteyttä vanhempiin.

Uusimmat

Suosituimmat