Negatiivisen puolison käytös tuntuu

Vierailija

musertavan arjen.

En tiedä, miten tätä jaksaa päivästä toiseen? Toista ihmistähän ei voi muuttaa, se on totta - mutta puolisoni on todella negatiivinen, ärtyisä, huumorintajuton ja toisinaan todella pienistä asioista nipottaja ja minulla on vaikeaa kestää sitä.

Itse pyrin näkemään asioissa myös ne hyvät puolet, mutta pystyn myös terveeseen kritiikkiin eli ei oma eloni ole pelkkää häpihäpiä naama hangonkeksinä. Vastoinkäymisiä on ja tulee, mutta sellainen jatkuva "narina" ja kaiken näkeminen pahana syö todella suhdettamme.

Puolisoni on joskus miettinyt masennusta, oisko hällä sitä, mutta ei ole liiemmin sille mitään tehnyt eikä aktiivisesti yrittänyt myöskään löytää mukavia harrastuksia tms. Ei harrasta mitään, eikä halua lähteä mukaan, kun ehdotan jotain yhteista mukavaa puuhaa.

Ihan asiallisia vinkkejä ja neuvoja kaipaisin tähän pattitilanteeseen.

Olen yrittänyt tukea ja kuunnella "narinaa", mutta nyt tuntuu, että mittani alkaa olla täynnä, olen henkisesti väsynyt siihen, että "kaikki on aina huonosti" ja usein vielä "negatiivisuus johtuu kaikista muista ulkoisista syistä paitsi puolisosta itsestään..".

Hjälp?

Kommentit (1)

Vierailija

eikä siinä muu auta! Joko kestät - ja useimmathan kestävät - puolison pienet virheet sillä itsekukaan ei ole virheetön. Mutta jos asiat alkavat haitata normaalia elämää ja henkistä terveyttä et voi tehdä muuta kuin nostaa ne pöydälle. Muista: sinuakaan ei ole synnytetty tähän maailmaan kestämään negatiivista puolisoa 'kunnes kuolema teidät erottaa' vaan sinulla on oikeus tasapainoisee, positiiviseen elämän. Siitä, miten tosissaan vakavan keskustelun jälkeen puolisosi ottaa sinut, tiedät myös rakastaako hän sinua vai ei.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat