Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada rohkeutta erota?

Vierailija

Elän ensimmäisessä vakavassa parisuhteessa, joka vetelee mielestäni viimeisiään. Olemme olleet muutaman vuoden yhdessä ja olen alkanut saamaan tarpeekseni. Teen hanttihommia opiskelun ohella ja avokki yrittää silti maksattaa kaiken rahoillani, vaikka hänen tilillään olisi ylimääräistä monta sataa ja minun tilillä parikymmentä euroa. Olenkin koko ajan peeaa, kun maksan omien kulujeni lisäksi yksin lemmikkien (jotka avokki halusi) ruuat, tarvikkeet ja lääkärit, vesilaskun, sähkölaskun, ostan meille kaikki tarvittavat arkiset tavarat jne. Nyt avokki on keksinyt, että minun pitäisi maksaa puoliksi hänen meille ostamat huonekalut, koska "ne on nyt sunkin tavaroita". Lisäksi hoidan lemmikkejämme yksin, vaikka hän lupasi auttaa. Tämä ei sinänsä haittaa, sillä jos (=kun) tästä mökistä lähden, haluan kyllä eläimeni mukaan, vaikka avokki niitä taitaakin omanaan pitää.

Lisäksi avokki ei ole kiinnostunut ollenkaan siitä, mitä minä haluan ja miten voin. Emme koskaan tee mitään yhdessä, vaikka ehdotan, emmekä muutenkaan koskaan lähde minnekään ruokakauppaa pidemmälle. Elämämme on tylsää, vaikka olemme nuoria ihmisiä.

Myös seksi on huonoa. Olen jo vuosi pyytänyt avokilta pidempää esileikkiä ja suuseksiä, mutta koskaan en ole kumpaakaan saanut. Sen sijaan häntä pitäisi olla koko ajan tyydyttämässä silloin, kun herra itse haluaa.

Tunnen koko ajan suurempaa halua lähteä lätkimään. Silti pelottaa. Tämä on ensimmäinen suhteeni, enkä tiedä, miten suhde lopetetaan mahdollisimman siististi. Pelkään myös tekeväni väärän valinnan ja olevani oikeasti vain epäkiitollinen, kun valitan näistä asioista. Samalla elättelen toivoa, että hänellä vielä olisikin jokin mahdollisuus muuttua. Ahdistaa koko tilanne. Onko teillä neuvoja tyhmemmällenne?

Kommentit (2)

Vierailija

kun on noin epävarma ja omaa noin huonon itsetunnon! Kiertoon vaan se avokki ja heti, ei hän siitä mihinkään muutu! Ja elä yksin tarpeeksi kauan ennenkuin otat siihen siivelläsi elämään jonkun joka käyttäytyy noin (kuten kirjoitit) itsekkäästi, pihisti ja epäsosiaalisesti sinua kohtaan. Ei ole kiinnostunute siitä mitä sinä haluat tai miten voit? Hyvänen aika, en ymmärrä miksi et ole jo eronnut!

Vierailija

Tee päätös ja pysy siinä. Etsit itsellesi nyt heti uuden asunnon ja ilmoitat sitten avomiehellesi, että muutat pois. Hän ei muutu, vaan kuulostaa TOSI itsekkäältä ja omahyväiseltä mieheltä. Älä puolla päätöstäsi, vaikka mies kuinka anteeksi pyytelee ja lupaa muuttua ja silmät kyynelissä vannoo rakastavansa. Alat nyt vaan etsimään sitä asuntoa (tai ilmoitat miehelle, mihin päivään mennessä pitää lähteä, jos asunto on sinun).

Uusimmat

Suosituimmat