Alkoholiongelmainen lastenhoitaja...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mahtaako kenelläkään olla vastaavanlaisesta kokemusta....

Olen 3 lapsen, töissä käyvä äiti ja teen 3 vuorotyötä. Esikoisemme on 8-vuotias ja käy siis 2 luokkaa ja nuoremmat kaksi ovat ihan kohta 5-vuotiaat kaksospojat. Pidän työstäni ja olemmekin mieheni kanssa saaneet lasten hoidot järjestettyä hyvin minun aamu ja yövuoro viikoiksi. Nuorimmat ovatkin siis silloin tarhassa. Iltavuoroviikot tuottavatkin tuskaa, koska mieheni äiti ja anoppini hoitaa lapsia silloin vuoronvaihdon ajan, eli noi 1-1,5 tuntia per päivä koko tuon viikon ajan, ma-pe! Ongelma on anopin juominen. Koskaan et voi tietää missä kunnossa hän minäkin päivänä tulee. Joskus aivan selvänä ja joskus hieman humaltuneena. Enää en ole tuota humaltuneena meille huolimista harrastanut. Kun huomaan hänellä olevan putken päällä yleensä seuraavaksi päiväksi keksitään mieheni kanssa jokin muu ratkaisu. Yleensä se on se että mieheni joutuu lähtemään töihin jo aamusta 3-4 aikaan jotta pääsee takaisin kotiin siksi kun minä lähden töihin klo 14. Minulle tämä on ok, mutta miehelleni hyvin raskasta! Enkä halua vaatia häntä menemään töihin ennen kukonlaulua! Toinen ongelma on ettemme voi huomautella äidille/anopille juomisesta koska saamme appiukkoni vihat niskaan, koska hänen mielestä mitään ongelmaa ei ole ja anoppini myös hieman värittää tarinaansa siitä mitä me olemme hänelle sanoneet. Kaikenkukkuraksi asumme aivan naapureina, joten joudumme väistämättä olemaan tekemisissä. Koen että olemme pattitilanteessa jota on kestänyt jo hyvin monta vuotta ja vaikka pienten poikien eskarin alkamiseen ei olekaan enää kuin 9 kuukautta on se minulle jo hyvin pitkä aika pelättäväksi että jotain sattuu... Ahdistus on suuri ja helpotus onkin aina se kun iltavuoroviikko on ohi ja pojat menevät tarhaan ja voin olla hyvillä ja turvallisilla mielin. En usko että anoppini satuttaisi lapsiamme tai etteikö hän pärjäisi lasten kanssa, en vain voi sietää ajatusta siitä että lasten kanssa ollaan huppelissa ja että alkoholi voi olla tärkeämpää kuin lastenlasten kanssa oleminen!!! Pojat kuitenkin pärjää jo itsekseenkin hetken ja esikoinen on fiksu ja osaa kyllä tarvittaessa soittaa apua tai raportoida tapahtumista! Haluaisin vain tämän ketjun katkeavat ja ahdistuksen loppuvan. Onko neuvoja ja ajatuksia?

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat