Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö viides lapsi?

Vierailija

Itse haluaisin mutta mies ei ole yhtä innostunut. Loppuukohan vauvakuume vai iskeekö vielä viidennenkin jälkeen?!

Kommentit (3)

Vierailija

Onko teillä niille neljälle olemassa olevalle rahat harrastuksiin (ei mitään luksusharrastusta, vaan ihan tavallinen vaikka pianonsoitto tai partio tai joku urheilulaji)? Onko teillä varaa matkustaa silloin tällöin kaikkien lasten kanssa ja sen verran kauas että he näkevät muutakin kuin Suomen ja suomalaisia? Onko opiskelurahat laitettu talteen: mielestäni noin 600 kuussa per opiskelija, joten 10 kuukautta kertaa se (jos on kesät töissä) tekee 6000 vuodessa. Eli 5 vuodessa 30.000 euroa, per lapsi. Eli yhteensä teidän neljää varten 120.000 euroa? Minä ainakin laskisin näin, vaikka miten pinnalliselta kuulostaisi.

Sitäpaitsi miehelläsihän saattaa olla ihan erilaiset syyt olla haluamatta lisää lapsia. Niin ihania kun ne vauvana ovat, jokainen myöntää kyllä miten elämä helpottuu lapsen kasvaessa. Aina tulee uusia kuvioita, tietysti, joidenkin murkkuikäisten kanssa esimerkiksi. Mutta kasvaessaan lapset silti hissukseen irtautuvat vanhemmistaan ja itsenäistyvät. Minä äitinä koin sen vapauden lisääntymiseksi omassa elämässäni.

Lopulta, päätös on teidän molempien. Älä ainakaan hankkiudu raskaaksi ilman miehesi suostumusta!!

Vierailija

ei se raha raha ole aina kaiken a ja o.

itselläni on monta lasta ja en varallisuuden/varattomuuden takia olisi yhtään lasta jättänyt hankkimatta.

ehkä olemme nyt vähävaraisia,mutta onnellisia.ja töihin menen kun lapset kasvaa niin eiköhän se lompakon sisältökin sitten kasva.

joten hommiin vaan:)

mutta mielestäni miehesi pitää olla samaa mieltä.joten jutelkaa.ja ei,se vauvakuume ei välttämättä lopu minkään lapsen jälkeen,itselläni on krooninen vauvakuume.johon auttaa vain järki.hetkellisesti,eihän sitä tulevaisuudesta koskaan tiedä.mutta onneksi tiedän mikä omassa elämässäni on tärkeintä,omat lapset ja rakkaus

Uusimmat

Suosituimmat