esikoulu asiaa

Vierailija

Minkälainen meininki vallitsee esikouluissa, olenko ylihuolehtiva hölmö?

Olen menettänyt uskoni meidän esikoulu täteihin. Tyttärellä on toistuvasti ollut märät käsineet päällään ulkona, vaikka laukussa olisi ollut kurahanskat. Kun huomautin asiasta minulle vastattiin ilkeään sävyyn, että meillä ei ole aikaa tarkistaa kaikkien laukkuja. Eikö tätien tehtävä ole pitää lapsista huolta ja katsoa millaisissa vaatteissa he ulkona ovat. Syksymmällä oli sammanlainen tapaus kumisaappaiden kanssa. Ei kuulemma ole heidän asiansa muistuttaa siitäkään. Onko muissakin esikouluissa yhtä välinpitämätöntä henkilökuntaa?

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia.

Kommentit (2)

Vierailija

Esikoulussa harjoitellaan koululaisen taitoja. Koululainen pukeutuu itse. Osaako tyttresi esimerkiksi solmia kengännnauhat? Nyt harjittelemaan, jos ei vielä osaa. Opeta tyttärellesi, että märät hanskat pannaan kuivumaan ja otetaan kuivat tilalle. Ja opeta, että tädeille voi puhua. Meillä eskaritädit eli opettajat ja avustajat ovat olleet ihan kivoja, ja ovat auttaneet. Mahdoton heidän on jokaisen hanskoja tarkistaa.

Vierailija

Ei olisi pitänyt vaivautua muiden mielipiteitä kysymään. Minkälaisia ihmisiä täällä oikein liikkuu, kyse on kuitenkin 6-vuotiaista lapsista. Mutta sellainen meininki on nykyään vallalla, että lapsista tehdään aikuisia niin pian kuin mahdollista. Minun tietoni esikoulusta ja sen tarkoituksesta ovat ihan ajantasalla. Tyttäremme on omatoiminen lapsi, eikä mikään hiljainen hissukka.

Aina löytyy joku joka pitää itseään parempana tai luulee tietävänsä enemmän.

Olisi ollut kiva kuulla muiden kokemuksia ihan ystävällisessä mielässä. Mitään valistusta en todellakaan kaipaa!!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat