Ylipainoiselle apua raskautumiseen?

Vierailija

Onko aivan mahdoton yhtälö?

Olen melkoisen ylipainoinen nuori nainen, sain alkuvuodesta keskenmenon (rv14) ja nyt uutta yritystä on ollut ilmoilla puolen vuoden ajan. Hiljaista vain kuuluu olevan, ja ainaiset negat alkavat toden teolla laittaa mieltä matalaksi.

Eikä tilannetta helpota lainkaan epäsäännöllinen ja pitkä kierto. Kpt ovat lähes poikkeuksetta +50 luokkaa, ja tällöinkin vuoto joko tulee tai jää tulematta.

Miten on, käännytetäänkö ylipainoinen vauvahaaveilija tkn/neuvolan ovelta kotiin laihduttamaan, vai onko mahdollista saada apuja raskautumiseen tai edes kierron tasoittamiseen?

Kommentit (2)

Vierailija

Onko painosi kovinkin paljon yli normaalipainoisen BMI:n? Itse olen kuullut että ylipainosta olisi raskautumisen kanssa ongelmaa kuin alipainosta.

Mieleeni ei tule kyllä mitään vippaskonsteja tähän hätään, kierron tasaamisen suhteen ainakaan, että ainoa mikä tulee mieleen olisi painon pudotus ja yleisesti ottaen terveelliset elämäntavat.

Toki kumppanilla saattaa olla jotain ongelmia hedelmällisyyden kanssa, esimerkiksi heikkolaatuiset siittiöt.

Itse olisin sitä mieltä, että kokeilisit pudottaa esim. vaikka 5kg, ja katsoa muuttuuko asia miksikään, ja olla ottamatta stressiä asiasta.

Stressi mm. voi aiheuttaa keskenmenoja, ja häiritä kiertoa.

Toivotaan että pian kuitenkin teilläkin tärppäisi, pysy positiivisena :)

Vierailija

että BMI alkaa olla 33-35 paikeilla, eli aivan liikaa.

Haluaisin kyllä laihduttaa, mutta olen vuosien saatossa huomannut ja todennut sen todella vaikeaksi.

- Aloittaja

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat