Apua, pitkittyneet ja ennenaikaiset kuukautiset!

Vierailija

Olen 22-vuotias nainen, joka ei käytä mitään hormonaalista ehkäisyä. Minun kuukautiseni tulivat reilu 10 päivää etuajassa ja ovat kestäneet nyt kaksi viikkoa. Vuoto ei ole runsasta ja yleensä vuotoa tulee enimmäkseen vain vessassa käydessä. Vuoto on välillä melko kirkasta ja välillä pikkuiseen rusehtavaan viittaavaa. En ole käyttänyt mitään ehkäisyä yli kolmeen vuoteen. Raskaaksi en ole koskaan tullut ja poikaystävääni en ole missään vaiheessa vaihtanut. Luin jostain, että tämä voisi olla raskaus tai keskenmeno, mutta en jaksa uskoa itse noihin, kun en ole raskaaksi koskaan tullut. Mitä tämä voi olla? Missä vaiheessa kannattaa hakeutua lääkäriin tämän vuodon takia?

Kommentit (1)

Vierailija

Vanhahan tämä viesti näyttää jo olevan, mutta siis...

Olen itse vuotanut 4 viikkoa, juuri tuolla atvalla kuin sinä, vaikkakin kolmas viikko oli kuin olisi ollut kunnon kuukautiset. Nyt muutaman päivän tauon jälkeen pyyhkiessä tulee taas verta.

Yhtenä päivänä koetin soittaa itselleni lääkäriaikaa ja tiedustelin heiltä samalla gynegolokille aikaa. Jokaisesta kolmesta paikasta tuli saman tyylinen vastaus: Ei meille voi sellaista aikaa pyytää / soita oikealle gynekologille ym ym ym... Eli apua en saanut.

Kipuja ei kyllä ole, mutta muutama kaveri tuumii, että johan sinulle raudan puute ynnä muu alkaa iskeä..

Tiedä sitten pääsisinkö lääkäriin tammikuussa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat