Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä työkaverin kanssa, joka sekaantuu ja kyttää jatkuvasti toisten töiden tekemistä?

Vierailija

Alkaa käydä hermoille. Varsinkin jatkuva kontrollointi, toisten töiden hoitaminen ja niihin sekaantuminen, päällepäsmäröinti. Tyyppi tekee itse puolta päivää, ja aika vähän on nähtävästi töitä.

Kommentit (4)

Vierailija

oli kans töissä vähä samantyyppinen ukkeli.

Mun hommiin se ei puuttunut, mutta muiden kyllä.

Yks kaveri sitten sano hälle että "eikö sulla oo itelläs mitään hommia kun on aikaa toisten hommiin puuttua??", ihan suoraan sanoi oikeasti noin. Tyyppi oli hetken hiljaa ja häippäs vihasena eikä enää meidän "osastolle" tullu.

Et mun mielestä tossa ei auta ku sanoa suoraan.. Varsinkin jos ei oo mitään syytä miks sen kanssa pitäs tulla toimeen. Toisekseen oma vika sen puuttujan jos ottaa herneen nenään, vois miettiä omaa käytöstään.

Vierailija

Joko sanot suoraa mutta sivistyneesti, että teitä kaikkia häiritsee hänen käyttäytymisensä niin paljon että jos ei heti lopu, teistä muista valittu delegaatio lähtee pomon luo ja katsotaan sitten miten äänet painavat vaa'assa kun niitä on monta ja hän on yksin.

Tai annatte hänen kävellä 'päin seinää' eli keksitte jotain tavatonta (kun en tiedä mitä työtä teette, en voi tarkemmin sanoa) josta te hiljaa puhutte kun hän on nipin napin kuulomatkan päässä ja yritätte muka 'salata' häneltä asiaa kunnes hän ottaa sen pomon kanssa puheeksi, ja se siitä ja naurut päälle. Jos hän on kova juoruamaan se voi olla joku liikkelle laittamanne huhu jostain teistä toisista tämän suostumuksella. Tai se voi olla 'työtehtävien uudelleen järjestelytoimikunta'. Tai firman muutto. Tai joku uusi laki tai asetus joka teitä koskee. Onhan noita.

Nimimerkki "itsekin osapäiväinen mut hommia on"

Tympääntynyt

Jos työkaveri kyttää ja huomauttelee asioista,voi sanoa hänelle että minäkin alan huomautella jos et lopeta.Tai jos hän on niin jukuripää,ettei ymmärrä lopettaa,varoitus pitäs antaa,ja pomolta tulla selevää noottia.

Vierailija

Sano näin, on toisaalta hienoa, että välität kokonaisuudesta, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että tätä tehtävää varten meillä on esimies. Hänelle on annettu se valta tarkastaa muiden töitä ja tätä valtaa ei kukaan meidän asemassamme oleva työntekijä voi tuosta vain  ottaa ilman, että se häiritsee kaikkien työntekoa. 

Haluan säilyttää mukavat välimme, jotka meillä on aina kanssasi ollut, mutta teet sen tuolla tavalla hankalaksi. 

Uusimmat

Suosituimmat