Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erkaantuneet vatsalihakset - Diastasis recti

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei, onko muilla kokemusta venyneestä linea albasta? oireet ja vuosien tuoma parantuneisuus?? Minua on tutkittu melkein 2 v. ja ilmeisesti julkisella ei tehdä tarvittavaa leikkausta. Näin rahattomana joudun pohtimaan yksityiselle menemistä jossain vaiheessa - siis vatsan muodonkorjausleikkaukseen. Onko jollain tietoa riskeistä? Ja mitä jos tätä tosiaan ei leikata niin mitä voi seurata? kiitän kovasti jos saisin jotain tietoa kun en valitettavasti ole meidän terveydenhuollosta saanut muuta tietoa kun mieti jos leikataan niin et sitten enää tee lapsia... Ei mitään tietoja mitä tämä on.

Kommentit (1)

Vierailija

Moikka! Osuin lukemaan viestisi vasta nyt. Mulla on kokemusta ja myös siitä, että on korjattavissa paljolti treenillä, vaikka monesti sanotaan vain kirugiveitsen auttavan. Itse löysin avun Olga Rönnbergistä (googleta halutessasi) ja hänen mammafitness-sivustonsa tarjoamasta magcoaching-palvelusta. Kolmen kuukauden treenillä ja ruokavaliomuutoksella tilanne parani huimasti. Mulla siis ipanat syntyneet 2007, 2010 ja 2011 ja kolme raskautta suht lyhyellä aikavälillä olivat saaneet aikaan saman tyypisen venymisen ja vatsalihasten erkaantumisen kuin monikkoraskauksissa saattaa tulla. Suosittelen tosiaan kokeilemaan treenaamista, itse treenaan kuutena päivänä viikossa ihan kotona. Netistä löytää myös ohjeita diastasis recti exercises-hakusanalla. Ja Olgalta on jokunen kuukausi sittenilmestynyt kirja Träning för nyblivna mammor, jossa on hyviä kotiharjoitteluohjeita. Suosittelen!

Uusimmat

Suosituimmat