voiko klamydia olla tarttumatta?

Vierailija

Ollaan oltu kaksi vuotta yhdessä mieheni kanssa. Nyt yhtäkkiä mulle tarttui klamydia häneltä. Puoli vuotta sitten testissä ei näkynyt. Vai näkyykö se Papa testissä. Voiko olla, että mies kantanut oireettomana ja tartutti mut yhtäkkiä vasta kahden vuoden päästä? Auttakaa!?

Kommentit (13)

Vierailija

Klamydia on nykyään yleisin bakteerin aiheuttama sukupuolitauti. Sen aiheuttaja on Chlamydia trachomatis -niminen bakteeri, joka tunkeutuu solun sisään lisääntyäkseen siellä. Itämisaika on tavallisesti 1–3 viikkoa, mutta se voi olla pidempikin. Infektio saattaa olla oireeton jopa vuosia, mutta on silloinkin aina tarttuva.

Vierailija

Hän sanoo, et on neljä vuotta sitten harrastanut suojaamatonta. Eli neljä vuotta kantanut oireettomana ja nyt minä sain oireet. aika epäreilua, mutta pakkohan sitä on uskoa

Vierailija

Olet sinisilmäinen hölmö. Ymmärrän kyllä, että on helpompi sulkea tosiasiat pois mielestä. Vai oletko vähän yksinkertainen?

Olisit saanut klamydian jo kaksi vuotta sitten, jos kerran miehesi on saanut tartunnan neljä vuotta sitten - ja te olette seurustelleet kaksi vuotta. Klamydia aiheuttaa lapsettomuutta.

Miksi kyselet täältä, kun et kerran usko, kun asioista kerrotaan?

Vierailija

No olen varmasti saanut tartunnan, mutta se on ollut oireeton? Eikö oireettomasta klamydiasta voi tulla oireetonta klamydiaa, häh? ja oireet ilmestynyt nyt.

Vierailija

Todennäkösyys tuohon olisi ehkä noin yksi miljoonasta. Nyt sinä olisit lastensaantiin kykenemätön. Olisit ollut jo kauan.

Ja toisekseen, uskotko, että normaali mies ei olisi harrastanut suojaamatonta seksiä kahteen vuoteen ennen seurustelunne alkua?

Miksi siis kysyit kysymyksen, johon halusit vain tietynlaisen, virheellisen vastauksen?

Vierailija

Kävi niin, että ennen lapsentekoa päätimme käydä testeissä ja meillä molemmilla todettiin klamydia. 5 vuotta ollaan oltu yhdessä eikä olla käyty vieraissa. Eli klamydiaa voi kantaa monta vuotta oireena. Se, että oireet yhtäkkiä tulevat on outoa. tosin oireet voivat olla myös lieviä, joita ei välttis huomaa jos ei mitään epäile. Käyttäkää kaikki kumia aina, myös suuseksissä. ja käykää testeissä vaikkei oireita olisikaan!

Vierailija

Apua! Mieheni sai tietää kipujensa myötä että hänellä on klamydia,mies sanoo että ollut naisen kanssa viimex 6vuotta sitten. Ja me olemme olleet nyt 5kk yhdessä ja ei ole muka pettänyt mua,ei kuulemma tiä mist on tullu.mä kävin heti testeissä ja se oli negatiivinen.. eikai klamydia voi itää niin kauan miehessä

ei tartu aina

voi olla tarttumatta, minulla oli positiivinen testitulos ja miehelläni oli negatiivinen, olemme olleet 4 vuotta yhdessä ja olen ollut uskollinen, joten klamydia on ollut mulla koko sen ajan piilevänä, inaktiivisena sekä oireettomana. lisäksi se ei aina johda lapsettomuuteen sillä olen vihdoin raskaana.

Annami

Klamydia ei näy papa-testissä, eli jos tarkoitat tuolla "ei näkynyt puoli vuotta sitten testissä" sitä, että kävit tuolloin papa-testissä, niin se ei ole klamydiatesti. Siinä näkyy vain HPV, ei muita sukupuolitauteja (ja kirjaimellisesti ottaen HPV:kaan ei ole sukupuolitauti, koska voi tarttua muutenkin).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat