Asunnon välittämistä mallia OPKK.

Vierailija

Yhdessä hyvä tulee.



Tuttu slogan joillekin.

Vaimoni ja minun kohdalla "hyvän" kohdalla on tällä hetkellä "erittäin huono."

Aloittaessamme myymään Helsingin Punavuoressa sijaitsevaa asuntoamme ensin ilman apuvoimia,

meihin oli yhteydessä oma-alotteisesti 10-20 välittäjää ympäri pääkaupunkiseutua. Myös Op Kiinteistökeskuksen välittäjä oli meihin yhteydessä.

Päädyimme antamaan asuntomme välityksen ko. välittäjälle koska

ensimmäisessä neuvottelussa välittäjän kanssa saimme miellyttävän tarjouksen

asunnon myynnistä koituvasta välityspalkkiosta.

Kului noin kuukausi ensimmäisestä kontaktista kun syystä tai toisesta kyseinen henkilö irtisanottiin/irtisanoutui Kiinteistökeskuksen palveluksesta, sillä ei tässä yhteydessä

ole merkitystä. Tämän jälkeen tie nousi pystyyn.

Ihmettelimme suuresti koska emme tavoittaneet välittäjää tekstareilla, sähköpostilla

tai soittamalla. Vajaan viikon päästä viimeisestä kontaktista olimme yhteydessä

OP Kiinteistökeskuksen Kampin toimiston myyntipäällikköön jolloin selvisi että ko.

välittäjä ei ole enää heidän palveluksessaan.



Ensimmäinen virhe tapahtui tässä. Jouduimme itse selvittämään asian koska kukaan

ei ollut meihin päin yhteydessä. Myyntipäällikkö vetosi siihen että heidän välittäjillä on

yleensä vastuu ilmoituksesta jos em. asioita tapahtuu. Myyntipäällikkö myös kertoi että

he ovat hoitaneet vastaavat asiat asiakaslähtöisesti.

Harmi vaan että meidän tapauksessa näin ei käynyt. Viimeisen kerran omaa välittäjäämme

tavatessa hän kertoi että eräät asuntonäytössä juuri käyneet henkilöt olivat todella potentiaalisia

ostajaehdokkaita ja että he olivat ilmeisesti menossa jo pankkineuvotteluihin kysymään pankista

asuntolainaa kohdetta varten. Tietoa näiden ostajaehdokkaiden tilanteesta oli haastavaa saada.

Jotenkin jo tässä kohtaa tuli tunne että entisen välittäjämme niskaan voitiin sysätä kaikki asiasta koituneet

ongelmat ja asia oli näin ollen käsitelty.



Tässä vaiheessa yritimme tietenkin neuvotella jatkoa sopimukselle mikä oli alkuperäisellä tekohetkellä

allekirjoitettu kestämään neljä kuukautta allekirjoitushetkestä.

Myyntipäällikkö ilmoitti tylysti että hänen hintansa on noin 5000 euroa kalliimpi suhteessa

alkuperäiseen hintaan koska hänen mielestään kukaan välittäjä ei suostu tekemään

sitä niin edullisesti kuin mitä meidän sopimuspapereissa lukee. Tämä ihmettytti suuresti.

Samalla hetkellä huomasimme vaimoni kanssa että oma myynti-ilmoituksemme oli kadonnut

Op Kiinteistökeskuksen sivuilta ja mm. Oikotie.fi sivustolta.

Kaiken lisäksi Kampin toimipisteen myyntipäällikkö lähetti virallisen

sähköpostin koskien sopimuksemme irtisanomista. Kuulemma vallitsevassa tilanteessa

Op kiinteistökeskus ei pysty palvelemaan meitä.

Kuten arvata saattaa, olemme erittäin

pettyneitä Op Kiinteistökeskuksessa työskentelevien henkilöiden toimintaan.

(Tällä hetkellä Op Kiinteistökeskuksella kuulemma on näiden ostajaehdokkaiden yhteystiedot mutta koska sopimus on purettu, ne myös pysyvät heillä.)



Kampin Myyntipäällikkö yritti myös pelotella vaimoani lakiteknisellä termistöllä ja ilmoitti meille että sopimus ei enää päde koska sopimuksen

asiakasversio ja välittäjäliikkeen versio olivat erilaisia. Koska vaimoni on lakimies, hän tiesi että kyse oli kosmeettisesta virheestä jonka entinen välittäjä

oli tehnyt, joka ei sopimuksen sitovuuteen vaikuta tavalla tai toisella. Samalla logiikallahan OP Kiinteistökeskus voisi lisätä omaan

sopimusversioonsa tekstiä omatoimisesti ja täten väittää ettei sopimus ole enää voimassa. Vahva viesti on, että OP Kiinteisökeskuksen

tekemiin sopimuksiin ei ole syytä luottaa eikä virheen tapahduttua oteta vastuuta tai edes yritetä paikata asiaa.



Koko sotku on siis aiheutunut meistä riippumattomista syistä ja meidän olisi pitänyt niellä

purematta noin 5000 euron lisälasku. Meillä on mennyt asian takia hukkaan hyvää myyntiaikaa jo pitkälle yli kuukausi,

myöskin vuoden vaihteessa tuleva varainsiirtoveron lakimuutos lähenee uhkaavasti tällaisen mielivaltaisen toiminnan johdosta.

Kuten arvata saattaa, on tästä vallitsevasta tilanteesta on aiheutunut todella iso este asunnon myynnille, ajanhukkaa ja hyvin

paljon mielipahaa ja stressiä.



Olimme alussa erittäin riemuissamme että saimme Suomen suurimpiin kuuluvan välitysketjun taaksemme mutta

tämä tunne on vaihtunut alun äimistelyn jälkeen suruun ja suoranaiseen vihaan ko. yritystä kohtaan.

Kerrottakoon tässä kohtaa myös se että olemme sinnikkäästi halunneet kaupata nykyisen asuntomme ihan siitä

syystä että vaimoni on raskaana ja tarvitsemme piakkoin uuden, isomman asunnon.



Missä menee Op kiinteistökeskuksen vastuu?

Uskoisin että Op kiinteistökeskuksen toimitusjohtajaa myöten yritys ei enää halua negatiivista julkisuutta imagolleen vai olenko

väärässä?

Tulemme kertomaan tapauksesta eri foorumeilla internetissä, toivotaan että asia aiheuttaa edes jonkin asteista keskustelua.

Kenenkään ei tarvitse sietää tällaista kohtelua tämän päivän Suomessa, ei pienten eikä isojen firmojen osalta.









Tällainen viesti lähti Opkk:n aluejohtajalle, konsernin viestintäjohtajalle ja aluehallintokeskuksen ylitarkastajalle. Jännä juttu että yhden yön aikana saamamme n.5000e:n lisälasku hävisi johonkin :D

Jos edes yksi henkilö ajattelee toiseen kertaan ottaakko opkk välittäjäksi vai ei niin vuodatus on onnistunut.

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat