Hyväksikäyttö ja PELKO

Vierailija

Kaikilla ihmisillä on pelkoja. Hyväksikäyttäjä näkee kohteensa heikot kohdat: joku pelkää olevansa ruma, lihava, liian laiha, liian lyhyt/pitkä, jotain puuttuu, vikaa siellä täällä, kelpaanko, riitänkö. Tottakai epävarma tykkää, kun joku antaa hyväksyntää, vaikka se olisi valheellista ja kieroutunutta. Mistä kokematon ja nuori tietäisi mikä on oikein ja väärin? Ja aikuinenko muka on paras opas? Ei, vaan oma järki ja isekunnioitus, sitä vaan ei saa ilmaiseksi ja lahjana. Joskus on tehtävä töitä! Parempi jonkinlainen läheisyys ja hyväksyntä kuin ei mitään. Pahin pelko on yksin jääminen, porukan ulkopuolelle jääminen. Parempi kuin tyhjyys tai masennus on vaikka juoda pää täyteen. Nuorten yleisimpiä pelkoja: olenko normaali, olenko kaunis, riittävän kaumis, seksikäs, haluttava, olenko NAINEN? Onko huono olla neitsyt? Olenko poikkeava? Olenko Nainen isolla N:llä, en pikkutyttö, vaan seksikäs ja haluttava, kaunis. Voi voi ja hyväksikäyttäjä kyllä näkee nämä heikkoudet. Joku antaa seksiä ja sotkee sen rakkauteen! Rakkaus on kaukana kaukana hyväksikäytöstä. Itsensärakastaminen ei ole "klik", hei nyt mä rakastan itseäni wau! Ihanat meikit ja mä oon kaunis ja sexy. Voi voi.. Ei ei! Epänormaaliuden pelko on valtava! Jos en nyt juo tän ikäsenä, olenko jotenkin erilainen ja outo? Poikkean joukosta? Taas se PELKO!

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat