Sipoon Eriksnäs asuinalueena

Vierailija

Harkitsemme muuttoa Sipoon Eriksnäsiin. Olisi kiva kuulla alueesta hyviä ja huonoja puolia lapsiperheen näkökulmasta, jos täällä joltakin löytyy kokemuksia? Millaisia asukkaita, palvelut, yhteydet, koulut ja päiväkodit jne.

Kiitos etukäteen! :)

Kommentit (7)

Vierailija

Olen itse asunut Söderkullassa, joka on reilun kolmen kilsan päässä Eriksnäsistä. Mitään palveluja ei postin laatikkoa lukuunottamatta ollut pari vuotta sitten Eriknäsissä. Kaikki palvelut ovat Söderkullassa. Etäisyys on sen verran pitkä ettei esim kaupassa viitsi käydä kävellen. Uuteen suomenkieliseen kouluun (ylä- ja ala-aste yhdessä) on matkaa varmaan nelisen kilsaa Erksnäsistä. Söderkullassa on kaksi ruokakauppaa, pari pankkia, kirjasto, kampaamoja, kukkakauppa, ärrä, pieni terveysasema, päiväkotikin näytti olevan. Koulun lähellä on joku monitoimihalli ja urheilukenttä. Söderkullan ulkoilumaastot on mahtavat.Itselläni ei ole lapsia, joten en ole tuohon päiväkotiasiaan en ole tarkemmin perehtynyt. Eriksnäs on luonnonkaunnista seutua, jonne on rakennettu rivitaloja ja omakotitaloja 2000-luvalla. Jos perheessä on lapsia ja kaksi työssäkäyvää vanhempaa, niin minusta tarvitaan myös kaksi autoa. Kävely bussipysäkille 170-tien varteen ja bussilla ajelu esim. Helsinkiin tai Porvooseen vie liikaa aikaa, jos on perhettä huollettavana.

Itse viihdyin Söderkullassa. Olisin jäänyt sinne asumaan, jos työmatkani Espooseen olisi ollut helpompi.

Vierailija

Kiitos vastauksesta. Ei kuulosta hullummalta :) Ilmeisesti söderkullasta ja eriksnäsistä ei mitään pahempaa sanottavaa kellään ole? Hiljaisuus ja suppeat palvelut ei ole itselle ongelma ja niidenkin voisi kuvitella parantuvan ajan kuluessa. Kaksi autoa tosiaan varmasti tarvitsee, jotta logistiikka sujuu. Hienoa myös että koulut löytyy söderkullasta, ettei tarvitse nikkilään viedä. Siitä alueesta olen kuullut enemmän negatiivista..

Vierailija

Hei, olet ymmärtänyt ihan oikein. Olemme asuneet Eriksnäsissä tammikuusta 2013 asti ja voimme suositella. Meillä ekaaluokkaa Sipoonllahden ala-astetta käyvä poika ja pian 1v täyttävä poika. Joko olette asunnon löytäneet? Tässä taloyhtiössä kaksi asuntoa nyt myynnissä.

Vierailija

Paljon plussia: ulkoilumaastot, uimapoukamia hiekkapohjalla, esimerkiksi kanootin, moottorikelkkailun, marjastuksen ja pilkin harrastajille maastot "takapihalla". Rauhallinen asuinalue, vastaantulevia tervehditään ja lapsiperheitä on paljon. Pallo-/jääkenttä ym. leikkipuistoja. Juuri valmistunut kevyenliikenteenväylä vie peltomaisemia pitkin Söderkullaan ja suorinta reittiä koululle ja päiväkodille (alle 3km). Söderkullassa yllättävän hyvät palvelut, kirjasto, neuvola, lääkäriasema, kaupat, pankki, kampaamot ja hoitolat, vauvauinnit, sisäpelihalli, huikeat lenkkeilymaastot järvineen jne.

Lyhyt ja nopea matka autolla sekä Helsinkiin että Porvooseen. Itse käyn julkisilla töissä Ruoholahdessa (ei kaikkein optimaalisin sijainti, mutta menettelee), pyörä+bussi(+metro) vie aikaa n. 1h suuntaansa. Busseja menee 15min välein söderkullasta.

Miinuksia: olisivat voineet rakentaa kevyenliikenteen väylän myös autotien viereen, talvipimeillä tien turvallisuus heikko. Päiväkoti alueella olisi lapsimäärän huomioon ottaen ihan paikallaan, uskon tosin että se pian saadaankin.

Vierailija

Nostan vanhaa aihetta jos paikallisia sattuisi löytymään. Kun päiväkotia ei vielä Eriksnäsissä ole, onko yksi tietty päiväkoti johon alueelta lapset menevät vai useampia? Millaisia kokemuksia päiväkodista siellä päin?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat