Tarkkaillaanko naapureita maalla enemmän?

Vierailija

Onko muilla sellainen tunne, että maalla pikkukaupassa käy kuhina selkäni takana heti, kun ostan tavaraa vieraita varten viikonloppuna? Ja että sopotellaan viikonlopun jälkeen? Että katsotaan haenko rahaa 'seinästä' ennen Alkoon menoa vai sen jälkeen? Että tiedetään aina minkäväristen tulppaanien sipuleita olen laittanut maahan. Ja kenet olen hakenut korjaamaan varastoaitan kattoa? Minä kun luonnosta vain nauttisin enkä kaupunkiin kaipaa ollenkaan, en ainakaan asumaan. Mutta aina tuntuu siltä että ihmisillä ei joko ole muuta puheenaihetta kuin toistensa elämä. Tai sitten olen hirveän 'erikoinen' kun aina minua tarkkaillaan.

Toivoo: Todellinen Tavallinen Taija

Kommentit (1)

Vierailija

Itse asun kylässä taajama-alueella, "puolilandella". Muutama km keskustaan. Kyllä täällä ainakin kytätään kaikki tekemiset erittäin tarkkaan, vaan niin tehtiin myös lähiössä kerrostalossa. Taitaa olla kiinni siitä millaisia naapureita ja kyläläisiä sattuu löytymään. Ymmärtäisin kiinnostuksen, jos harva se aamu eri ihminen könyäisi ovestani ulos tai viettäisin muuten "kiinnostavaa" elämää, mutta ei mene päähän miten lumityön tekemiset ym arkiset askareet saavat verhot heilumaan. Ok-talossa yksin asuva nainen, jolla ei parisuhdetta lienee jotain todella erikoista. Aluksi olin ilahtunut kun lähinaapureista suurin osa nuorehkoja lapsiperheitä, naivisti ajattelin heillä olevan elämää omasta takaa toisin kun joku vanhus saattaa yksinäisyyttään vahdata, mutta eipä niin ollutkaan. Kaikki pitää tietää ja kertoa muillekin. Itse haluaisin vaan olla omissa oloissani, autan toki tarvittaessa naapureita, mutta en halua heistä kavereita / juoruseuraa. Naapurit ovat naapureita, joiden kanssa puhutaan säästä tms toisinaan, kaverit itse valitsemiani ihmisiä, joille puhun asioistani tarkemmin. Ja huom, tämä ainoastaan oma näkemykseni, jota haluan omassa elämässäni toteuttaa. Hienoa jos joku muu viihtyy naapureiden kanssa paremmin. Itseäni ei jaksa toisten arki saati sitten juhlinta (kännäys) erityisemmin kiinnostaa. Itsekin olen mielestäni tylsistä tylsin ja tavallisista tavallisin, ehkäpä meillä on muiden mielestä pakko olla luurankoja kaapissa, jotka pitäisi saada selville.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat