G: Miksi et antanut vauvallesi rintamaitoa?

Vierailija

itse imetin, mutta rintamaito ei riittänyt. Annoin siksi lisänä korviketta.

Kommentit (15)

Vierailija

Jokasita vauvaa olen imetänyt n. 1kk, jonka jälkeen todettu ettei rintamaito riitä lapselle. Eli siis vauvan paino vaan laski, ja laski joten jouduin siirtymään korvikkeisiin. Maitoa ei sitten tod.näk viimseimmän synnytyksen jälkeen edes tullut, koska vauvan paino ei noussut yhtään eikä maito noussut rinotihin vaikka tähänkin sain lääkkeen.

Vierailija

Sektio, vauva teholle, nenämahaletku, paino miinuskäyrällä ja nyt synnytyksen jälkeinen masennus ja rauhoittava lääkitys siihen (yöksi, joten päivisin imetän). Osittaisimetyksellä toistaiseksi, mutta sekin loppuu, jos aloitetaan masennuslääkitys. Päin persettä on mennyt.

Vierailija

Lapsi syntyi keisarileikkauksella jonka jälkeen minulla oli vahva kipulääkitys. Vauvalle oli annettu maitoa pullosta jo ennenkuin minä pääsin heräämöstä. Jos minulta olisi kysytty olisin toivonut että olisi hörppyytetty mukista. Kun sitten sain luvan imettää, vauva oli jo tottunut pulloon ja hermostui äkkiä kun maitoa ei rinnasta tullutkaan heti. Yritin aina ensin imettää mutta useimmilla kerroilla täytyi kuitenkin antaa pullosta että vauva rauhottui. Kotiin päästyämme jatkoin yrittämistä huonoin tuloksin. Annoin lapselle rintamaidon lisäksi korviketta. Aloin lypsää maitoa pulloon, mutta sitä ei tullut tarpeeksi. Lopulta tilanne oli se että tunnin lypsämisen jälkeen sain pikku tilkan maitoa pullon pohjalle. Tilanne oli itselleni stressaava ja vauva kasvoi hyvin korvikkeella, joten lopetin lypsäminen vauvan ollessa n.2kk.

Vierailija

vauva oli keskonen (rv 27) ja oli alun nenämahaletkussa. Oppi imemään vasta 2kk ikäisenä, jolloin minulta oli jo maidontulo tyrehtynyt.. :( Lisäksi keskola-aika oli erittäin stressaavaa (lapsi leikattiin kahdesti), oli paljon muutakin ajateltavaa kuin imetys.

Vierailija

yhteensä 3kk. Pumppasin kyllä sen verran kun tuli sairaala-ajan, mutta maidontulo hiipui kyllä kun ei pariin kuukauteen edes voinut kokeilla imettämistä. Olen onnellinen että sai edes vähän elämänsä alkuun äidinmaitoa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat