Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odottaako täällä kukaan jouluvauvaa? Mitä luulet, ollaanko teillä kotona vai laitoksella pyhinä?

Vierailija

Meillä on la joulupäivänä, mutta luulen että ollaan visusti kotona....uudesta vuodesta en sitten tiedä :)

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Kaksi poikaani kolmen vuoden välein piti syntyä joulun tietämillä. Yliaikaisiksi menivät, toinen 28.12 ja toinen 31.12 olin kahdesti kolmessa vuodessa uuden vuoden aattona Kätilöopistolla. Joulut sai jännätä tuleeko lähtö.

Vierailija

Meidän esikoinen syntyi viime vuoden jouluaattona ja tuli sitten vähän erilainen joulu. Ei mua yhtään harmittanut, että piti jouluaatto sairaalassa makoilla, sainpa ainakin hyvän joululahjan. Ja jouluruokaa sai kans.

Vierailija

asia eri olis jos ei muita lapsia olisi, ei olisi harmittanut jos olisi jouluun asti mennyt, mutta juuri lasten takia olen iloinen et vauva jo sylissä =)

Vierailija

Kaksi edellista lastani olivat syntyneet käynnistyksellä kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen, mutta niin vain kävi, että tämä kolmas syntyikin 23.12. ilman käynnistysta! En siis ollut lainkaan valmistautunut siihen, että viettäisin joulun sairaalassa. Päästiin kotiutumaan joulupäivänä ja kyllä minusta sairaalassakin pääsi nauttimaan joulun tunnelmasta. Ainakin oli rauhallista ja oli niin suloista katsoa pieni tonttulakki päässä tuhisevaa vastasyntynyttä.

Vierailija

odottelin 5 vuotta sitten jouluvauvaa. Syntyi muutamaa päivää ennen jouluaattoa ja kotona oltiin jo aattona. Tuosta ajankohdasta, kumpi on parempi, loppuvuoden vai alkuvuoden syntymäpäivä. Mielestäni on ollut parempi, että lapsi syntyi loppuvuonna. Nyt jo esim. odottaa innolla eskariin menoa, mutta jos olisi syntynyt paria viikkoa myöhemmin, joutuisi odottamaan vuoden.

Vierailija

Ainakin kouluaikana luokan nuorimmat saavat kaikenlaista surkuttelua ja lällättelyä osakseen. Alkuvuonna syntyneellä ei ole sitä ongelmaa. Eli jos menee kovin yliaikaiseksi ja on kehno olo, voisi sitten edes lohduttautua tällä

Lainaus:

Lainaus:

1.1. voisi olla mukavampi kuin 31.12. syntymäpäiväksi.

Itse odotan vauvaa vuodenvaihteen tienoilla syntyväksi, ja alkaa jo ärsyttää ihmisten surkuttelu loppuvuoden vauvasta. Mitä helkatin merkitystä sillä on? Kouluun meno voi lykätä, jos siltä tuntuu. Ja ajokorttien ym suhteen saattaa olla ihan eri käytännöt 20 vuoden päästä kun nyt.

Vierailija

Ja kahden isomman vuoksi toivon, että menisi joulupäivään ainakin :) Nyt lähden kaupoille varmistamaan muun perheen joulun viettoa.

Vierailija

joulu siellä synnärilläkin menee.

Itselläni on kohta 5v aattona syntynyt lapsi, synnytystä yritettiin ensi käynnistää aatonaattona, vaan synnytys käynnistyi vasta aattona kalvojen puhkaisemisen jälkeen.

Syynä tälle operaatiolle oli vauva pieni koko ja oli miehen kanssa tarkoitus mennä jouluruoka-ostoksille tarkastuskäynnin jälkeen, mutta eipä päästykään.

La oli 27.12. Mies toi kinkkua synnärille sitten joulupäivänä ;D

Vierailija

Ihania joululahjoja olette saamassa, kuka ennemmin, kuka myöhemmin!

Itselläni oli vuosi sitten jännitys päällä, tosin pitkäksi meni. Meinasi anopilla jo mennä hermo, kun odottelivat meillä koko joululoman ajan synnärille lähtöä, ja lopulta lähtö tuli vasta uuden vuoden jälkeen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat