Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten päiväkotipäätös tuli, milloin lasten kanssa tutustumaan päiväkotiin?

Vierailija

Eli tenavat aloittavat päiväkodin helmikuussa, ja päätös tuli siitä kotiin että saivat paikat.

Milloin kannattaa ottaa yhteyttä, lähinnä miten aikaisin, päiväkotiin sopiakseen tutustumisesta päiväkotiin? Onko mahdollista että lasten kanssa kävisin siellä muutaman päivän ainakin ettei paikka ole sitten totaalisen vieras?

Kommentit (6)

Vierailija

ja meillä saa ainakin 1-2 kertaa käydä syömässäkin kunnan piikkiin. Kuuluu harjoitteluun. Ja lapsen saa parina päivänä jättääkin pariksi päiväksi yksin harjoittelemaan. Toki päiväkodin vakuutukset eivät kata harjoittelemassa olevaa lasta (siis jos sopimus ei ole vielä voimassa), mutta omalla riskillä voi siis jättää.

Vierailija

Mutta suosittelen että odotat uuden vuoden yli,niin on varmiten oma henkilökunta paikalla. Sovit sitten ryhmän omien aikuisten kanssa tutustumiset. Joka paikassa on hieman omat käytännöt. Useissa missä itse olen ollut töissä on n.viikon ajan tutustuttu paikkoihin ja ihmisiin.

-Lto

Vierailija

jo pari viikkoa aiemmin. Ensin mentiin vaan ulkoilemaan pihalle, niin että itse olin mukana. Sitten jätin tunniksi-pariksi pihalle leikkimään, ja lopulta oli jonkin aikaa sisäleikeissä mukana ja syömässä jne.

Mukavasti sujui, kun sai tutustua rauhassa..

Vierailija

maksatte siitä koko kuukauden maksut. Ja tammikuulta ei voi saada kotihoidon tukea jos silloin käy hetkenkin tutustumassa tulevaan hoitopaikkaan.

Vierailija

Ei pidä paikkansa.

Vanhemman kanssa saa olla maksutta mutta jos yksin jää lapsi sitten menee maksua mutta ei toki koko kuukauden.

Helsingissä yleensä viikkoa suositellaan tutustumiseen.

Vierailija

viesti pitää paikkaansa. Kyllä vanhemman kanssa voi käydä tsekkaamassa, kunhan ei esim. syö siellä. Eri asia jos jätät hoitoon ja lähdet itse piipahtamaan jossain. Sitten se on hoitoaikaa. Mutta kotihoidon tuen saa siihen päivään asti, esim. itsellä poika aloitti hoidon 7.1. ja sain vielä tammikuun ekoilta päiviltä tuen.

Uusimmat

Suosituimmat