Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä? Päiväkodin tätien lahjomisesta...

Vierailija

Vein suklaapaketin päiväkodin tätien kahvihuoneeseen - yhteinen muistaminen koko talolle. Joinain vuosina olen vienyt omat pienet muistamiset oman ryhmän tädeille, mutta nyt ryhmässä ollut sen verran myös sijaisia, että päädyin yhteiseen muistamiseen.

Lahjan vastaanottanut täti sanoi kiitos ja oli oikein mielissään suklaista. Mutta eräs toinen täti otti suklaan puheeksi iltapäivällä, ja sanoi että "tiedäthän, että sinun ei tarvitse tuoda tänne mitään lahjoja".... ja näin on tämä sama täti aina ollut naama väärällään, kun olen jotain pientä tuonut (joskus joulutee- paketit, joskus itse tehty saippua jne. ) Täti on sanonut saman "ei tarvitse tuoda mitään" jutun joka vuosi, vaikka muut ovat aina mielissään... ihmetyttää, missä vika? Jätänkö hänet seuraavan kerran ilman muistamista ja tuon vain muille?

Kommentit (5)

Vierailija

Useimmat vanhemmista eivät kuitenkaan tuo mitään.

Ei ole tarvetta. Jos kaikki toisivat suklaata, niin hehän hukkuisivat suklaaseen.

21 kiloa (kun on 21 lasta ryhmässä) suklaata, ei kiitos...

Vierailija

Sulla on oikein kaunis tapa, jota en yhden tädin sanomisten vuoksi muuttaisi, kun selkeästi suuri enemmistö osaa arvostaa lahjaasi.

Vierailija

mutta kotikasvatus on sellainen, ettei ole oppinut ottamaan vastaan lahjoja. Tyyliin että kun kehutaan uutta takkia, vastataan että eihän tämä nyt mikään, joku vanha riepu vain... sitä suomalaista turhannöyristelyä.

Vierailija

Ja tuokaa vain niitä muistamisia, mielihyvin otetaan vastaan suklaat, kakut ja saippuat (ym) :) . Kukapa ei ilahtuisi lahjoista, vaikka ei niitä odotakaan.

T. Yks täti

Uusimmat

Suosituimmat