Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä olivat sinun perusteesi laittaa 1-vuotiaasi päivähoitoon?

Vierailija

Mietin juuri omani laittamista 1-vuotispäivän kynnyksellä.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Sama tilanne kakkosen ja kolmosen täytettyä vuoden.

Kumpikaan meistä vanhemmista ei edes harkinnut kotiin jäämistä pidemmäksi ajaksi ja ratkaisu on osoittautunut oikein hyväksi (lapset ovat jo lukiossa / yläkoulussa, joten perspektiiviä on)

Vierailija

esimiespaikka töissä odottamassa ja talolaina juuri otettu. mies ei myöskään hurjia tienaa vaikka töissä onkin.

Päätös oli vaikea, mutta tuntuu edelleen että oikea.

Vierailija

Kerran sinne yritin. Mies oli juuri silloin putkassa ja pelkäsin kotiintuloa. Soitin sinne ja kerroin tilanteen. Vastaus oli että meillä ei ole nyt tilaa, etkö voisi mennä jonnekin sukulaisten luo. Silloin päätin että ok, me pärjätään sitten itse. Akuutti aika oltiin anoppilassa turvassa.

en muista numeroa, se rahan kerääjä.

Vierailija

ja autolainakin painaa päälle.

Eihän se vauva nyt olisi muuhun mahtunut kuin OMAkotitaloon (vähintään 150 m2) ja vähintäänkin farmariauto tarvitaan yhden vauvan kuljettamiseen joten meni autokin uusiksi (sit kun tulee toinen niin tarvitaankin jo tila-auto).

Vierailija

Suomessa on ensi- ja turvakodit sitä varten ettei kenenkään tarvitsisi jäädä väkivaltaiseen suhteeseen kerämään rahaa.

Lainaus:

Kun lapsi syntyi alkoi seesteisempi aika, joka sitten loppui. Silloin päätin että tähän ei jäädä. Laitoin lapsen heti hoitoon kun oli mahdollista ja menin töihin keräämään rahaa muuttoa varten. Koska rahan pimittäminen oli aika hankalaa, se kesti melkein vuoden. Sitten rahaa oli tarpeeksi, hommasin asunnon ja lähdettiin kertarytinällä. Mies sai tiedon asiasta edellisenä päivänä.

Vaikka oli kamalaa laittaa pieni hoitoon, katson että se hinta kannatti maksaa. Sen koommin ei ole turpaan tullut.

Vierailija

Surkea rahallinen tilanne. Se, ettei saatu laskuja maksettua ja alkoi tulla perinnästä kirjeitä. Miehen palkka oli tuolloin noin 1400 euroa brutto, ei sillä kovin hyvin 5-henkistä perhettä elättänyt. Täällä ei mitään kuntalisiä ole.

Vierailija

kuukausipalkasta ei ollut mitään takuuta ja kuitenkin on lainatkin maksettavana. Mulla on hyvä työ ja palkka oli silloinkin nettona jo 2400 Euroa, joten tuo raha oli todella tarpeen ja toi varmuuden, että saadaan pakolliset maksettua, jos miehen firma ei olisikaan lähtenyt pyörimään. Lapsi on nyt jo 5.

Vierailija

Toki jotkut harvat naiset ovat, mutta suurin osa palaa töihin, kun lapsi on vuoden. Kyse ei ole taloudesta niinkään, vaan siitä, että omaa tutkimusprojektia ei henno jättää pidemmäksi aikaa heitteille.

T. tutkija

Vierailija

Lainaus:

Kerran sinne yritin. Mies oli juuri silloin putkassa ja pelkäsin kotiintuloa. Soitin sinne ja kerroin tilanteen. Vastaus oli että meillä ei ole nyt tilaa, etkö voisi mennä jonnekin sukulaisten luo. Silloin päätin että ok, me pärjätään sitten itse. Akuutti aika oltiin anoppilassa turvassa.

en muista numeroa, se rahan kerääjä.

Olet saanut tosi huonosti apua, olen pahoillani. Jokaisen väkivallan ja sen uhan alla elävän pitäisi saada apua HETI rahoista riippumatta. Ei sitä lamauttavaa pelkoa ja kauhua voi ymmärtää kuin kukaan muu kuin samassa tilanteessa elämään joutunut.

Ole ylpeä itsestäsi kun olet päässyt vapaaksi. Olet vahva nainen.

Minun äidilläni kesti yli kymmenen vuotta kerätä voimia ennenkuin pääsi lähtemään lastensa kanssa pakoon, ja se elämä oli sellaista ettei sitä kukaan ulkopuolinen usko.

14

Vierailija

Tottakai vanhempi lapseni silloin 1v tarvitsi virikkeitä ja kavereita.

Mies vei aamulla ja haki töistä tullessaan.

Perjantait oli vapaita mutta silloin ajoin aina mummilaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat