Paljonko laitatte keskimäärin rahaa lahjoihin, jos paljon sukulaisia

Vierailija

Jos on paljon sukulaisia tai muita, joille pitää hankkia joululahja, paljonko keskimäärin laitatte rahaa per lahja? Omaa perhettä ei lasketa mukaan.

Kommentit (3)

Vierailija

Mun vanhemmille jotain 40-50€ per nenä, siskolleni n.40€ ja hänen miehelleen n.20€, heidän lapsille yhteensä n.150€. Miehen sisaruksille (3hlöä) 30-45€ per pää, veljen lapselle n.30€. Appivanhemmat n.20€ per pää. Isovanhemmille jotain 5-10 eurolla. Kummitytölle ja hänen siskolleen molemmille n.20 eurolla. Siinä jonkinlaiset arviot.

Vierailija

Useampana jouluna olen keskittynyt ainoastaan sukulaisten + kummilapseen ja rahaa menee n. 15 euroa per lapsi. Anoppi ja appi, miehen sisaret puolisoineen, kummilapsen vanhemmat ovat saaneet jotain pientä ja halpaa tai sitten ei mitään.

Olisi ihanaa muistaa ihmisiä, mutta kun on vähän rahaa on vähän rahaa.

Vierailija

Muulle kuin omalle perheelle ja omille vanhemmille ostetaan n. 2-50 euron lahjoja. Keskimääräistä hintaa en osaa sanoa, kun toisaalta lähtee paljon tosi halpoja lahjoja ja toisaalta taas muutamia aika arvokkaita. Joskus vielä ostan alennusmyynneistä vielä etukäteen valmiiksi lahjoja, jolloin se meidän maksama summa voi olla varsin kohtuullinen (esim. nyt on lähdössä hieno n. 40 euron kotimainen uunivuoka/lasagnevuoka lahjaksi, joka löytyi viime tammikuussa alesta 10 eurolla). Mulle summaa tärkeämpi on se, että ko. tavara on minusta mielekäs, kiva tai mukava ja kuvittelen, että se on lahjan saajalle sopiva.

Tässä jotain esimerkkejä:

* yksille kummeille 2 e suklaalevy

* yhdelle kummille yöpaita ja hälle + kaikille muille perheessä myös leffaliput, yhteensä 45

* yhdelle kummille leffalippu 6e

* yhdelle kummille luomuvaatteita hänen lapselleen, ehkä 18 e

* isotädille pörrösukat 6e

* yhdelle kummisedälle cd, noin 15e

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat