Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisaruksille yhteinen lahja? Onko moukkamaista?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Itselläni ei ole ollut koskaan sisarusta ja omilla pojilla on ikäeroa niin paljon, etteivät koskaan juuri saa mitään yhteistä tai juuri isomman ikäeron takia osaavat hyvin jakaa/vuorotella tavaroita, niin siksi kysyisin, että onko ihan moukkamaista laittaa yhteinen lahja vaikka 2-3 ikäerolla oleville sisaruksille?

Itse olen tämmöisiä lahjoja joskus harrastanut ja joskus jopa saanut lapsilta kuulla että "olitpa idiootti, kun et ostanut kummallekin omaa". Toisaalta taas mietin, että on sitä maailmassa oltava aika paljon kaikkea, jos kaikki pitää perheessä kahtena kappaleena olla, mutta ehkä en osaa asettua tuommoisen perheen asemaan, joten kertokaapa pitäisikö suosiolla lopettaa yhteiset lahjat.

Mainittakoon vielä lopuksi, että jos olen ostanut yhteisen lahjan, niin olen jotenkin ajatellut, että voi olla yksi ja kalliimpi kun taas helposti jos molemmille sisaruksille ostaa erikseen, niin hinnan puolittamalla kahteen osaan usein krääsämäärä vaan kasvaa.

Kommentit (2)

Vierailija

minä anna veljenlapsille aina omat paketit ja yhden yhteisen, nyt on tulossa kolmas lapsi siihen perheeseen, ja ikäeroa jo sen verran, että siitä yhteisestä pitää kait luopua.

Vierailija

Kannattaa tietysti pohtia tarkkaan sitä, että lahjasta on iloa molemmille. Muuten en näe yhteisissä lahjoissa mitään pahaa! Lapset saavat varmasti myös omia lahjoja.

Uusimmat

Suosituimmat