Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi vuodelle ennustetaan synkkääkin synkempää taloustilannetta

Vierailija

Pelkäätkö irtisanomista tai lomautuksia? Entä miehesi?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Mulla on fiilis, että tästä ei välttämättä tule 90-luvun laman syvyistä, mutta voi tulla pidempi. No, mutta aika näyttää.

Itse en pelkää irtisanomista, eikä mieskään. Lomautuksiakaan tuskin on tulossa, tosin ne ei maailmaa kaataisi, kun on nyt pieniä lapsia.

Vierailija

Opiskelijoita ei lomauteta, eikä irtisanota.

Mieheltä taas voi loppua työt JOS Suomesta loppuu raideliikenne tykkänään. Eipä taida ihan heti loppua.

Vierailija

- sellaiseen kuin 90-luvun alun lama ei päästä millään opilla, kun ei ole Neukkulaa katoamassa eikä lainanantokuplaa puhkeamassa.

Vierailija

Sekä minulla, että miehelläni on kuitenkin vakituiset työpaikat. Miehelläni on sähkötöitä riittänyt reippaasti, on pienen työnantajan ainoa työntekijä (työnantaja tekee samoja töitä myös itse). Toki jos oikein huonosti käy niin saattaa työnantaja lempata mieheni pellolle.

Itselläni on vakipaikka hoitoalalla. Ainakaan vielä ei näytä siltä että työt todellakaan kyseiseltä alalta loppuisivat! Taas on tänään raadettu vailla kaffepausseja kun niin kiirusta pukkaa! En usko että voivat irtisanoa, väki on jo nyt niin tiukilla.

Hirveän todennäköiseltä ei vaikuta, että sekä minä että mieheni menetettäisiin työpaikkamme. Mutta jos näin käy niin sitten näin käy. Onhan siinä aika pitkäksi aikaa kuitenkin ansiosidonnainen työttömyysturva! (oliko perätä liki kaksi vuotta aika jonka sitä saa? en tiedä kun en ole koskaan vielä ollut työtön). Jos ei käy töissä niin on toisaalta aika pihdata rahassa. Voi kierrellä kirppareita, hamstrata ruokaa alesta jne.

Ei pelota, toki asiaa on tullut mietittyä. Kovin äkkiä ei tilanne lie niin pahaksi mene että jouduttaisiin asunto myymään. Jos näin käy niin sitten niin käy. Emme kuole nälkään, en usko että niin kävisi.

Vierailija

Vahvasti alaspäin! Talousennustajien mukaan menee jonkin ajan päästä vielä paljon huonommin ja tätä kestää pitkään.

Itse en ole niin rahan perään ettäkö huolestuisin.

Vierailija

ja vasta 4kk sitten sain työtä, jotenka en ole vielä tottunut ajatukseen että asiani olisivat joskus paremmin kuin työttömänä.

Vierailija

Uskokaa palstamammaa...heh heh hee.

Taidat olla yrittäjä, etkä saa peloltasi unta? Ja nyt vakuuttelet itsellesi, ettei tässä mitään hätää ole?

Vierailija

synkkiä tunnelmia, jo ennen kuin muut ne tunnustivat.

En kuitenkaan usko että 90-luvun alun kaltaista lamaa tulee. Siitä huolimatta asuntojen hinnat tulevat kuitenkin putoamaan reilusti jne. mutta 90-luvun lamaan emme Suomessa joudu.

Vierailija

saataisiin leivottua 90-luvun laman kaksonen niin olisin tosi yllättynyt. Tietysti jos joka tuutista toitotetaan miten hirveän huonosti menee miten paljon potkuja tulee niin voi olla, että kukaan ei uskalla enää ostaa mitään ja kotimarkkinakysynnän romahdus todella romahduttaa talouden. Well done, Jyrki boy.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat