Raskauskyllästymisestä kärsivien voivottelut!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kaikki jotka ovat tällä hetkellä kyllästynyt odotukseen saavat luvalla kertoa huonosta olosta ja potutuksesta! Itselläni on tullut kaikissa raskauksissa puolenvälin - ja lopun kyllästyminen. Kyllästyminen on niin totaalista ettei jaksa edes puhua oman miehen kanssa,kun pännii niin pirusti! Tällä hetkellä viikkoja on jo 38+2 mutta tuntuu että vauva ei varmaan synny ikinä!!! X-(

Kommentit (11)

Vierailija

laaban80:

Tänään heti aamusta lähtien kirvely tuolla meikäläisen alapäässä oli jo niin tukalaa, vaikka tungin vähän väliä bepanthenia, seridalia ja vähän jopa asidofiluspiimää (vulvogyniaan jossakin suositeltiin), että alkuillasta käväisin yleislääkärillä, sain sekä hiivatulehdus- että virtsarakontulehdusreseptit. Tosin, en aio ottaa niitä ennenkuin huomenaamulla olen vienyt näytteen laboratorioon. Suurin syy moiseen kirvelyyn on varmasti juuri tuo vauva, kun se tuolla alhaalla painaa ja sitten tietenkin raskausaika, kun limakalvot ovat muutenkin hyvin herkkinä. Mutta v-mäiseltä tuntuu.

Vierailija

kyllä meni vähän turhan vakavaksi munkin mielestä. JOKAISELLA joka ei tilanteelleen mitään voi, on oikeus kyllästyä siihen ja ilmaista se. Joutuupa sitten makaamaan ulkomailla koko raskauden tai ei.

Vierailija

raskaus aikana manataan kun ei se synnny ja moni ois valmis synnyttämään vaikka keskosen kun aika käy pitkäksi.

ja sitten kun se lopulta syntyy sitten valitetaan väsymystä ja vauvan itkuisuutta ja arjen mukanaan tuomia muutoksia,

et onko meillä äideillä koskaan mikään hyvin??

(unohtuu vaan helposti et raskaus ajastakin pitäis nauttia ja syntyy sit kun syntyy)

Vierailija

Ja ymmarran hyvin etta niista haluaa keskustella ja saada vertaistukea, oli ne sitten pienia tai suuria kremppoja (sita vartenhan nama palstat on). Mika mua risoo on sellainen ajatus etta joku jolla kaikki menee periaatteessa hyvin (eli vauvan terveytta tai henkea ei uhkaa mikaan) valittaa kyllastyneensa _itse raskauteen_, ja nain luin minakin ekan viestin. Vaikka tiedanhan mina myos ettei edes se etta kaikki olisi vaan kiitollisia hyvin menneesta raskaudesta ja terveesta lapsesta auta mua mitenkaan, eika toisten ketjuja ole edes pakko lukea...

Vierailija

Mutta mulla kirvelee kans ihan niinkuin virtsarakosta, mut eipä siinä rakossa mitään vikaa ole. Tulin siihen tulokseen että kun mulla on vauva niin alhaalla niin johtuu siitä. Välillä kävellessä joutuu otamaan sellaisia ihmeellisiä tanssiaskeleita kun kirvelee niin paljon!!

Vierailija

sori laaban näin vaan punaista liian äkkipikaisesti,

joo nyt tajuan vasta pointtisi raskauskyllästymisen voivottelut!!

mut hienosti sulla viikkoja, ja muistan kyl nuo et oottaa oisko ens yönä lähtö ja aamulla et ei vieläkään. tottakai kyllästyy asioihin kun asioihin minä taas ehkä silloin vastatessani ihmisten valitteluun kyllästyneenä motkotin,ei ollu mun päivät sillon ei.

mut sori et "pilasin" jutun idean!

mut jaksamista kullekin eri raskaus vaiheisiin!!

Vierailija

näen punaista aina, kun joku alkaa voivotella vaikka alle rv30 toivovansa, että pääsee pian synnyttämään.

Keskoskaapin vieressä aikanaan jännänneenä voin sanoa, ettei se ainakaan ole kovin mukavaa - vaikka onkin aikaa jolloin tapahtuu liikaakin... Onhan odotus pitkäpiimäistä toisinaan... Ainoa, mitä itse toivon on se, että aika kuluu eikä enää tarvi jännätä lapsen puolesta. Vaikka on kremppoja, ne kuuluvat tähän aikaan ja nautin joka päivästä, jonka vielä SAAN (ei siis joudun) viettää mahani kanssa. Onneksi nyt olen päässyt jo huiman pitkälle (keskosäidin näkökulmasta) ja pahin jännitys on hellittänyt.

Katjalah&nelonen rv32+6

Vierailija

Ap:lle sanoisin etta tulitko ajatelleeksi etta on paljon taalla kirjoittelevia aiteja joille tulee aloituksestasi todella huonot fiilikset? Niin monelle loppuun saakka kunnialla meneva raskaus kun ei ole itsestaanselvyys, esim. lapsettomuuden, toistuvien keskenmenojen, riskiraskauksien tai keskosuuden takia, ja he seisoisivat kirjaimellisesti vaikka paallaan 40 viikkoa jos edes silla tavalla saisi elavan ja edes suht. koht. terveen lapsen.

Kerronpa myos jotain raskauskyllastymisesta kohta 9 viikkoa pakkolevossa olleen nakokulmasta (eika loppua nay, saan nousta ylos vasta kun synnytan/35 viikkoa tulee tayteen, kumpi nyt sitten tuleekana ensin; saan kayda vessassa ja aina parin paivan valein suihkussa seka sairaalassa kontrolleissa, that's it, eika naillakaan evailla ole mitaan takuita siita etta saan elavan, saati sitten terveen lapsen), johon minut maarattiin raskausviikolla 12: kylla, TAMA on tylsaa, lihaksia ja nivelia kolottaa makaamisesta, enka edes pysty enaa seisomaan (esim. sairaalassa jossa pieni seisominen on pakko) kuin muutaman minuutin koska lihakset ovat jatkuvasta makaamisesta heikentyneet ja sydan hakkaa n. 140/min koska ei ole tottunut seisomisen aiheuttamaan rasitukseen, mutta kestan oikein mainiosti taman suhteellisen pienen haitan itselleni jos paasen edes 24. tai 28. viikolle, saati sitten viikolle 35. Viikosta 38 en tassa vaiheessa uskalla edes unelmoida (olen viikolla 21). Ei tulisi mieleenikaan valittaa kyllastymista itse RASKAUTEEN vaikka en olekaan mikaan pyhimys ja joskus ottaa tama tilanne (lahinna jatkuva pelko ja huoli) rankasti paahan. Ehkapa tama suhteuttaa hiukan omaa kyllastymistasi.

Vierailija

En ole ensimmäistä kertaa raskaana enkä toivo vauvan syntymistä etuajassa vaan kerroin tunteistani miten raskaus vaan alkaa kyllästyttää loppumetreillä,varmasti ihan jokaista. En halunnut pahaa mieltä niille jotka ovat joutuneet synnyttämään keskosen tai olemaan vuodepotilaana! Aloittakaa uusi keskustelu niistä voivotuksista! Minulla on oikeus kertoa kyllästymisestäni ilman että tarvii ottaa huomioon KAIKKI esim. lapsettomuudesta kärsivät. Pelkkä raskaudesta puhuminenhan aiheuttaa heille pahaa mieltä. Eihän tässä maailmassa voi keskustella siinä tapauksesessa enää mistään!

Vierailija

itseä kyllästyttää kun nää on aina helvetti kaikki ISTUMASSA mun mahassa, vaikka tekisin 50 lasta niin varmaan joka ikinen olis väärin päin.

Mä olen epämuodostunu kummajainen jonka kohdussa ei pysty oleen normiasennossa. Vituttaa suunnattomasti. Toivottavasti mun läheiset tajuaa, kuinka paljon se mua vituttaa.

Lähes yhtä paljon kuin se, että sulle tehdään keisarinleikkaus ja lähetetään kotiin ja aina ku jossain mainitset että on muuten maha kipeä niin kirkkain silmin vakuutellaan että kyllä se siitä paranee ja viimesellään annetaan pari antibioottikuuria, jotka ei auta, ja sitten kun menee arvauskeskukseen eikä enää suostu poistumaan sieltä ilman lääkäriaikaa niin sieltä löytyykin tennispallon kokoinen paise ja sitten tuleekin yhtäkkiä kiire passittaa sairaalaan. Sitten sitä mädän tekemää onteloa kasvatellaan kiinni viikkotolkulla niin että haavassa on joku saatanan kortsunpala mitä pitkin mätä pääsee valumaan ulos ja sitä pitää huuhdella joka päivä ja tunkea sinne helvetti sideharsoa. Kolmen kuukauden päästä haavasta tulee 2 cm lankaa ja lopullisesti haava umpeutuu puolen vuoden kuluttua. Ja kolmen vuoden päästä kun mainitset asiasta ohimennen eläinlääkärillesi niin kuulet ekaa kertaa että SULLA ON OLLU SAIRAALABAKTEERI ja myöhemmin radion uutisista että sairaalabakteeriin kuolee suomessa 1000 ihmistä vuodessa.

Ja mitään korvauksia et tietenkään saa.

Vierailija

.... olen ollut kyllästynyt olotilaani: oksettaa koko ajan, lihaksisto aivan jumissa, iski nuha ja kuume, väsyttää koko ajan niin julmetusti, alapäätä kirvelee koko ajan, ei ilmeisesti virtsarakontulehdusta vaan raskauteen liittyvää limakalvojen muutosta ja kun vauva painaa tuota rakkoa, rv tänään 39+3. Aiemmin en oikein osannut kuvitellakaan, että yhtäkkiä iskisi tällainen turnausväsymys, mutta toissapäivänä se sitten iski, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Vielä viikko sitten neuvolassakin naureskelin, ettei minulla ole mitään kiirettä synnyttämään, kun pelottaa synnytyskin niin kovasti, mutta nyt ei pelota enää yhtään, on vaan niin tympeä olo, että olen ihan valmis taistoon. Tiedän, että ei tässä pitäisi enää pitkää aikaa olla, mutta olo on jotenkin hirveän lyhytjännitteinen ja koska on niin kurja olo, ei jaksaisi enää pitkään kärvistellä. Tällaista siis täällä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat