Miten muilla syntynyt...

Vierailija

Onko muilla nuorena jo useampi lapsi? Minä olen 21, 2 lasta nyt ja vanhempi on 2 ja tammikuussa tiedossa kolmonen. eli olen silloin 22v kun mulla on jo kolme lasta. Vähän pelottaa ihmisten suhtautuminen, kun jotkut osaa olla julmia.. Itse olen iloinen ihanista nappuloistani ja olen naimisissa ja elämä muutenkin reilassa. Kertokaa muutkin kokemuksia

Kommentit (14)

Vierailija

Mä sain tylleröiseni 17 vuotiaana, nyt tyttö on 4kk. Kyllähän ihmisiltä on tokaisuja tullut "Jopas sä olet nuorena aloittanut" ja päivittelyjä siitä kuinka nuoruus menee

hukkaan.. Eihän se nuoruus hukkaan mene kun saa oman lapsensa kanssa olla:)

Niin ja me myös ollaan oltu koko ajan ihan vaan kahdestaan, kaikki on mennyt hyvin ja onnellisia ollaan:>

Vierailija

Olen tällä hetkellä 25v ja lapseni ovat juuri täyttäneet 7v, 3v ja 2v.

Olin täyttänyt 23v kuukausi ennen kolmannen lapseni syntymää.

Ihmiset eivät ole suhtautuneet minuun millään tavalla huonosti. Ehkä kuitenkin vaikutan ikäistäni vanhemmalta, koska esikoiseni on jo sen verran vanhempi. Lisäksi mieheni on minua jonkin verran vanhempi, jolloin minuakin luullaan automaattisesti ikäistäni vanhemmaksi. Luulisin kuitenkin ettei lasten lukumäärä tai ikäsi vaikuta siihen miten sinuun suhtaudutaan. Ja jos kerran asiat ovat kaikin puolin kunnossa ja mieskin mukana, niin en usko sinun saavan huonoa suhtautumista osaksesi. Helpoiten sitä saavat yksinhuoltajat, tai resuisten (tai muuten huonosti hoidetun näköisten) lasten äidit.

Vierailija

viimeksi kätilö tokaisi synnärillä kuopuksemme kotiinlähtötarkastuksessa että "Laittakaa nyt se ehkäisy kuntoon". Luuli lastamme vahingoksi. Muutamat tutut ihmetteli ääneen miten tulen jaksamaan kahden lapsen kanssa, kun en yhdenkään kanssa jaksanut (3kk yövalvomisia esikon kanssa pituuskavun vuoksi niin neiti oli muutamia kertoja hoidossa).

Esikoistamme aloimme yrittämään täytettyäni 17v. Meni puolitoista vuotta ennen kuin plussasin! Opiskelin tuolloin viimeistä vuotta lähihoitajaksi ja opettajamme oli ihan haltioissaan, kun kolmella hänen oppilaistaan oli samoihin aikoihin lasketut ajat. Eikä se jäänyt kenellekään epäselväksi, kun kävimme tutustumiskäynneillä ym ;D

*Itse täytän tulevana perjantaina 21v* vm'87.

*Mieheni täytti heinäkuussa 22v* vm'86.

*Esikoisemme Viivi on 1v9kk* s. 23.2-07.

*Kuopuksemme Enni on 7kk* s. 22.4-08.

Ja kihlauduimme mieheni kanssa [vasta] 8.8-08, eikä meillä ole enempää lapsia suunnitteilla. Näin on hyvä :)

Vierailija

itse olen saanut ensimmäisen lapsen 19 vuotiaana ja toisen 22 vuotiaana... nyt odotan kolmatta lasta ja kerkeän täyttää 24 juuri vähän ennen kolmosen syntymää. meillä ei perhetilanne ole mitenkään hirveän hyvä tällä hetkellä ja tiedän ettei sukulaiseni ihan hyvillä mielin ota vastaan tätä uutista kolmannesta lapsesta kun tietävät meidän tilanteen. itsellänikin on ollut hirveesti miettimistä tämän kanssa mutta tulossa kuitenkin on ja tulla myös saa! asun sitten lasten kanssa yksin tai mieheni kanssa mutta kuitenkin. näin kuitenkin mennään ja toivotaan että että tämä lapsi saa nähdä päivänvalon:)

äippä, 2 poikaa ja rv 7+5

Vierailija

ja esikoisen syntyessä olin 20v. Kakkonen syntyi vuotta myöhemmin ja ikää oli 21v. Kolmosen syntyessä olin 24v.

Esikoisen odotus-ja sairaala-ajalta en muista,että mua ois jotenki ihmeellisesti kohdeltu iän takia. Ei edes sairaalassa. mutta kakkosen aikaan hoitaja oletti että olen ekan synnyttänyt, ennenkuin papereista katsoi että toinenhan vauva tämä on jo. Kolmannen kanssa ei sitten ollutkaan minkäänlaista ongelmaa missään vaiheessa. Sairaalan papereissakin lukee äiti hoitelee vauvaa omatoimisesti:)

Me mentiin miehen kanssa naimisiin kun odotin esikoista puolessa välissä raskautta. mies on mua pari vuotta vanhempi.

Vierailija

Olin 21 ja täytin 22 kun sian eskoiseni. Nyt olen olen 23 wee ja minulla on kolme lasta esikoinen 1v 11kk ja kaksostytöt 5 1/2 kuukautta.

Vierailija

esikoinen syntyi kun olin 19v, tammikuun 4. syntyi toinen ja silloin olin 20v. Jo sairaalassa yksi hoitaja minulta kysyi että kuinka vanha olen ja vastauksen kuultuaan tokaisi: "itsekin vielä lapsi ja lapsen hankkinut". siihen vain hymyssä suin ylpeänä vastasin että ei ole ensimmäinen. =)

Eli siis nyt minä olen 21v, tytöt 1v10kk ja 7kk ja mies 34v.

Vierailija

viikko ennen 20 vuotis synttäreitä sain ensimmäiseni. Odotus aikana olin yksin mut nyt on lapsen isä kuvioissa onneksi. Ei ihmiset mitenkään erityisesti ole reagoineet kun tuolla olen mennyt maailmalla yksin eka ison mahan kanssa ja nyt yleensä kumminkin vauvan kanssa kahdestaan. :8} olen tyytyväinen elämääni.

Vierailija

moi!

ite oon 20vuotias ja meil vaan yks lapsi... joka täyttää 1.10 vuoden

musta on hyvä asia et nuorena lapset tehtäis... ite haluun viel 2-3 jos vaan mahollista...

Vierailija

..sain 17 vuotiaana esikoiseni ja nyt olen täyttämässä kohta 19 ja kakkonen tulossa marraskuulle. Kyllähän sen aina välillä huomaa, että ihmiset mielessään päivittelee sitä kuinka nuorena olenkaan lapseni tehnyt, mutta eipä kukaan ole kyllä sitä suoraan sanonut. Tai onhan niitä mainintoja tullut nuoresta iästäni tuolla terveysasemalla, mutta on ollut ihan hyväntahtoisia lausahduksia ja mukavia terveydenhoitajia/lääkäreitä ollut :).

Vierailija

sain pojan pari viikkoa sen jälkeen kun täytin 19.mies on ollu paljon pois mutta hyvin pärjätään,välillä masentaa olla yksin ja kaikkea mutta pakko jaksaa,syön lääkkeitä masennus/paniikkihäiriö-oireisiin,aloitin ne raskauden puolessa välissä.ei oo muita kavereita kellä ois lapsi,joten vähän on orpoa mutta täällähän niitä samanlaisen elämäntilanteen omaavia löytää:) ja tää on tän arvosta<3

Vierailija

Minä sain kaksospoikani ollessani 21 vuotta. En ainakaan itse ole tuntenut olevani ainakaan liian nuori lapsien saantiin :D

Kukaan ei ainakaan suoranaisesti ole sanonut iästä mitään enkä ole huomannut että kukaan katselisi pahalla. Mutta totta on se että osa ihmisistä osaa kyllä olla aika julmia.

Heidi

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat