Vanhemmat mukana todistusten jakotilaisuudessa (ala-asteella). Onko joku ollut?

Vierailija

Tytön opettaja sanoi, että vanhemmat ovat lauantaina tervetulleita, kun lapsille jaetaan todistukset. Ekaluokkakaisen vanhempana en ole ennemmin tällaisesta tavasta kuullut ja mietin, onko tämä yleinenkin käytäntö nykyään?!?

Kyse ei siis ollut koko luokan tiedotteesta, vaan maininnasta keskustelun ohessa.

Kommentit (12)

Vierailija

Siis kun minä olin pieni, vanhemmat olivat mukana ainakin neljännelle luokalle saakka (silloin pikkuveljeni meni kouluun ja vanhempani siirtyivät hänen luokkaan seuraamaan todistusten jakoa) ja niin olivat melkein kaikkien muidenkin vanhemmat. Itsekin olen ollut aina tytön juhlissa ja todistustenjaossa ja luokka on ollut täynnä vanhempia.

Vierailija

niin pitkään kun lapset halunneet. Nyt neljäsluokkalainen haluaa jo mennä yksin ja meni jo viime keväänä itse. Tokaluokkalainen vielä haluaa äidin mukaan. Samalla annetaan pieni joululahja ja kiitetään kuluneesta vuodesta.

Vierailija

- ainakin jouluna ja kesäloman alussa. Ainakin omien oppilaideni kohdalla suurin osa vanhemmista on ollut todistustenjaossa paikalla. Melkein kaikista perheistä on joku ollut mukana, ja usein taltioinut tapahtumat . videokamerat ja salamavalot vaan loistaa. Alkuun meinasin saada hommasta ramppikuumeen, kun tajusin, että kaikki sanomiset menee niin monelle talteen. Sittemmin olen vaan ajatellut, että muistojahan ne vanhemmat kerää omasta lapsestaan, eikä niinkään minua kuvaa.

Eli sinne vaan mukaan. Ne on hienoja hetkiä ja lapselle tärkeitä.

Vierailija

Varmaan reilu puolet vanhemmista on aina olleet paikalla. Samalla olemme kiittäneet opettajaa kuluneesta puolesta vuodesta ja toivotettu hyvät joulut yms. Ihan kiva tapa.

Vierailija

Itse olen ollut lapseni jokaisessa joulu- ja kevätjuhlassa sekä todistusten jaossa. Nyt huomenna en pääse menemään. Lapsi (7lk:lla) kuitenkin olisi halunnut, että menisin.

Vierailija

ja sitten miehen kanssa jakaudutaan että keretään joka luokassa käymään...lapsia siis kolmella luokalla...tosin eka luokkalaisen luokka on tärkein..nyt kun eka joulujuhla.

Vierailija

Ainakaan täällä Vantaalla ei anneta jouluna todistuksia ollenkaan, vai onko tämäkin koulukohtaista?

Joka tapauksessa olen itse opettaja ja meidän koulussa annetaan vain oppilaan itsearviointi itsenäisyyspäivän alla 5.12 ja omien lasten koulussa väliarviointi annetaan tammikuun lopussa. Eli molemmissa kouluissa on huomenna vain joululaulajaiset, joihin vanhempia ei ole kutsuttu. Juhlat oli erikseen jo illalla kuluneella viikolla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat