Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylmägeeli

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko turvallista käyttää kylmägeeliä raskauden aikana?

Hartijat ja niska ihan jumissa, jonka takia päähän koskenut nyt kaks päivää. Jotain helpotusta ois saatava. Mies on hieronu ja oon venytelly ja pyöritelly olkapäitä ym, mut haluisin kokeilla myös mm kylmägeeliä.

Voiko käyttää? Onko tietoo? Kokemusta?

Kommentit (6)

Vierailija

Mutta minä ainakin olen käyttänyt silloin tällöin, juuri kipeytyneisiin hartioihin, enkä usko että kovin vaarallista on. Aikaisemmissakin raskauksissa olen käytellyt, ja terveitä lapsosia olen saanut.

kupla3 rv 26

Vierailija

minunkin mielestä kylmägeeliä voi käyttää, koska siinä ei varsinaista lääkeainetta ole, mutta esim. mobilaatia pitää välttää muistaakseni ( näitä käyty joskus lähihoitaja koulussa) =)

Vierailija

Mulla on kans hartiat jumissa kerran kuussa, viimeksi viikonloppuna.

Alkuraskaudesta kysyin neuvolassa Mobilatista ja sanoivat, että kaikkea mitä laitetaan ihon pinnalle saa huoletta käyttää. Tosin joku tässä ketjussa mainitsi, että koulussa oli sanottu ettei saa käyttää lääkeaineita sisältäviä, kuulostaa loogiselta. Oon silti käyttänyt, luotin terkkaan.

Yks hyvä juttu on apteekista saatava kylmäpussi, jota pidetään pakastimessa. Inhoan kylmää yli kaiken, mutta tällä hetkellä se auttaa paremmin kun Mobilaatti.

Marie rv 36.

Vierailija

laski kivasti turvotusta, kun sai veren kiertämään tehokkaammin :) Kannattaa kokeilla muidenkin, jotka kärsivät turvotuksista, jos vaikka apua olisi.

Vierailija

sanoivat että voi käyttää. Minulla oli kanssa noin kuukausi sitten hirveitä päänsärkyjä ja sitä suosittelivat. Toki kannattaa ottaa panadolia. Äitiyspolilta sanoivat että kannattaa samantien ottaa gramman verran jotta se auttaa.

t. tr02 16+3

Uusimmat

Suosituimmat