Te keillä kokemusta au paireista!

Vierailija

Muutama kysymys, sillä itse olen syksystä alkaen sellaista harkinnut. Mitä kautta etsitte/löysitte? Mitä maksaa? Olen ymmärtänyt, että matkat, taskuraha (n.200e/kk), vakuutus ja kielikurssi. Onko tässä?

Mitä tykkäsitte muuten? Minkä ikäinen oli?

Kiitos, jos jaksatte vastata. =)

Kommentit (6)

Vierailija

Au pairin minimipalkka käteen verojen jälkeen on 252 e (ellei ole nyt vuoden sisään noussut). käytännössä, jos hoidat kaikki lailliset maksut, menee n. 500 e/kk plus ruoka, mahdolliset kielikurssit, bussiliput ja muut huvitukset.

Meillä on ollut 17 v tyttö Virosta ja 19 v tyttö Kanadasta. Alle 18v tulee halvemmaksi kun ei tarvi maksaa eläkevakuutusmaksuja. Meillä kumpikin tyttö oli ihan jalat maassa, ahkera ja tunnollinen. Toki täytyy aina muistaa että eivät ole ammattilaisia, joten työssäkäyvän henkilön lastenhoitajaksi palkkaaminen on aina riski. Kannattaa ensin elää vähän aikaa yhdessä ja sitten harkita uskaltaako mennä töihin. Ja au pairin viikkotyöaikahan on max sen 30 tuntia, eli pitkiä työpäiviä ei voi tehdä eikä teettää. Itse olin kummassakin tapauksessa enimmäkseen kotona. Mutta isoksi avuksi olivat ja lisääntynyt kielitaito oli myös plussaa. Varsinkin koululaisille oli selvää hyötyä "kielipreppaajasta".

Vierailija

Saa taskurahaa 260 e kuussa. Sen lisäksi maksamme kielikurssin + kuukausilipun bussiin.

Lisäksi kustannamme tietenkin asumisen ja ylöspidon.

Netin kautta löysimme, au pair world piste jotain, ehkä com.

Mitään täydellisiä kotihengettäriä tytöt eivät ole, mutta iso apu kuitenkin arjessa.

Vierailija

Meillä on sopimus 30 t viikossa, mutta käytännössä tyttö tekee noin 20 tuntia viikossa. Ja kyllä - siivous kuuluu hänen työhönsä, emme tee sitä yhdessä, vaan hän siivoaa koko talon.

Vierailija

alkoholinkäyttörajoituksen ymmärrän, mutta miksi au pairilla ei saisi vapaa-aikanaan olla poikaystävää? Olen itse ollut kolme vuotta au pairina ja tuolloin minulla oli myös poikaystävä kohdemaassa, mutta ei se minun kykyjäni lastenhoitajana mitenkään huonontanut.

Vierailija

että www.aupair-world.net oli meidänkin hakupaikka. Luotan mieluummin omaan arvostelukykyyn ja vaistoon kuin joihinkin välitysfirmoihin. Asetan myös heti alussa korkeat kriteerit esim käytöksen suhteen (ei alkoholinkäyttöä, poikaystäviä yms) ja kun joku niihin suostuu ja muutenkin vaikuttaa järkevältä, niin sitten voi olettaa että on saamassa hyvän ;)

Vierailija

http://www.jcraus.com.au/countries/country_Finland.htm

ehdottamasi taskuraha on kovin pieni.

meilla ei ole ollut aupairia, mutta olen ollut itse. ei kannata kovin nuorta likkaa hommata, mielellaan semmoinen jolla jalat tukevasti maassa eika tule maahan vaan bilettaan.

ala ota kotiorjaksi, esim siivousta vaan kohtuudella, mielellaan vain lastenhoitoa ja siihen liittyvia asioita. siivouskin on mukavampaa kun sita tekee kaikki, on tarkeaa ottaa au pair osaksi perhetta.

greataupair.com ja aupairword ovat hyvia sivustoja, paljon mista valita.

matkat kannattaa maksaa vasta esim kun 6 kk on tullut tayteen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat