Vierailija

Vai osittain yhteiset?

Meillä omat tilit, mies hoitaa lainat ja minä vastikkeen ja omat laskut. Olen opiskelija ja mies töissä. Hän siis maksaa lasten hoitomaksut ja sähköt. Ruuat maksaa se kumpi sattuu kassalle. Minä ostan enimmät lasten vaatteet, mies ostaa kalliimmat, esim kengät ja haalarit,

Meillä ongelma on se, että mies haaveilee kaikenlaisista "leluista", crossipyöristä ja veneistä, ja minä jarruttelen. Aina silloin tulee riitaa rahasta, siitä kumpi maksaa enemmän, ja että hän joutuu rahoittamaan mun opiskelut, hän saattaa tokaista että "pannaan vaan kaikki menot puoliks" ja mua suorastaan V-tuttaa! Minä olen ollut lasten kanssa kotona ja opiskellut samalla kun hän on rauhassa saanut luoda uraa. Pitäisikö hänen saada ostaa kalliita leluja muun perheen kustannuksella??

Kommentit (9)

miten naiset voivat ajatella että heillä on oikeus määrätä mitä toinen aikuinen ostaa omilla rahoillaan?? aina sama valitus siitä kuinka mies on niin kyvytön hoitamaan raha-asioitaan että minä joudun ohjailemaan rahavirtoja ja pitämään ohjakset käsissäni.

Älkää ihmetelkö jos miehet poistuvat elämästänne, jos edes itse tienatut rahat eivät ole heidän käytettävissään, herrajesta.

Jos miehellä omasta mielestään näihin leluihin varaa on, niin mielestäni hänellä on oikeus ne myös hankkia. Eri asia on, jos niiden takia esim. lapsen haalari jää sinun ostettavaksesi. Ehdottaisin teille tuota samaa systeemiä kuin meillä on, olemme nimittäin juuri samanlaisessa elämäntilanteessakin, minä opiskelijana ja mies suht hyväpalkkaisessa työssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

aloittaneet suhteen ihmisen kanssa joka käyttää rahaa niin että joudutte nalkuttamaan ja vahtimaan, niin kannattaisikohan vaihtaa miestä?

Yhteiset menot maksetaan yhteiseltä tililtä, jonne kumpikin siirtää kuukausittain 30% tuloistaan. Omat menot maksetaan sitten omista rahoista.

Tasaisesti maksetaan molemmat. Suurta ongelmaa ei ole, sillä neuvottelemme yhdessä suuremmat hankinnat. Ja aika samanlaisia kuluttajia olemme, joten hankinnat onnistuvat aika sopuisasti. Jos vähän pitää eroa löytää, mies käyttää rahaa vähän löysemmin, minä olen vähän "pihimpi".

Mies pistää jopa minulta kysymättä rahaa palamaan hifi-laitteisiin, autoihin ym kun ne on hänen rahat. Ja minä jarruttelen ja paasaan kun todellakaan ei ole rahaa tuhlattavaksi. Se on sitten pois sieltä lasten vaatteista tai ruoasta se raha.

Kerran, pari vuodessa otetaan yhteen jostain isommasta "turhasta" ostoksesta esim moottorikelkka tai vastaava. Mut luontevasti hommat hoituu...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat