Miten säilytätte pissasia kestovaippoja?

Vierailija

Ei hajuongelmia, paitsi jos pesuväli venyy yli 3 päivään.

Kommentit (10)

Vierailija

Entäs kakkavaippoi? Mulla on kakkavaipat ämpärissä likoamassa, mutta pissa vaipat on omassa ämpärissä kuiviltaan ja tahtoo haiskahtaa.

Vierailija

Kakkavaipat tietty huuhdellaan bideesuihkulla pönttöön, ja sitten ämpäriin, pissavaipat sellaisenaan.

Miksi jotkut liottelee niitä vaippoja? Ei ne sielta kannellisesta ämpäristä mihinkään haise (paljon vähemmän kuin kertisroskis), ja sehän lisää työtä sitten pesukoneeseen lataamisvaiheessa. Kyllä ne kakkavaipat tulee ihan puhtaiksi pesukoneessa ilman liotteluakin, testaa vaikka! :-)

Tämä ämpäri mulla on kaapissa altaan alla, ja ämpäri ergonomisesti suorakaiteen mallinen, joten ei tule hukkatilaa. Kansi on sellainen kääntyvä malli. Nyt pitäisi vain ostaa isompi samanlainen, kun on vauva tulossa ja vanhempi lapsi vielä käyttää vaippoja.

Vierailija

Meillä pesuväli 3-7 vrk, hajuhaittoja tulee vain vaippojen pesupäivänä kun puristelee vaipat ämpäristä pesukoneeseen niin silloin pelmahtaa voimakkaat hajut. Vaippaämpäreitä säilytetään saunassa, joka varsinkin talvisin on todella viileä kun ilmavaihtoluukut falskaa.

Vierailija

rupes vaipat haiseen tosi voimakkaalle, kun vaipatettava kasvoi pari vuotiaaksi..

lisäsin 90 pesuja, niin eipä vaipat enää haise! ja juu; säilytän vaippoja ihan vain ämpärissä, pesen vaippoja kyllä päivittäin, koska mulla on vaippoja niin vähän. eli kauheen pitkästä säilytyksestä ei ole kokemusta. hoitolapsen kertsivaipat haisee roskiksessa enemmän, olen itsekkin käyttänyt kertsejä vanhemmalla lapsella, enkä kyllä silloin huomannut tuota hajua, mikä kertsistä lähtee. kaikkeen se nenäkin tottuu..

Vierailija

on hyvä olla kansi, joka pitää mahdolliset hajut ämpärin sisällä.

Hajuhaittoja voi torjua myös aromaattisilla öljyillä. Etenkin

teepuuöljy on hyvä. Muutama tippa pestyn ämpärin pohjalle ja sitten

voi taas laittaa likaisia vaippoja ämpäriin.

Vierailija

Mulla on siellä saavissa vanha tyynyliina johon heitän vaipat. Kakat huuhtelen pönttöön mutta pissavaipat menee siltään. Pyykätessä lykkään koko tyynyliinan sisältöineen koneeseen, ei tarvi käsitellä niitä haisevia vaippoja sen enempää. Hyvin pian vaipat tulee pois tyynyliinan sisältä.

Aina kantta avatessa lemahtaa ammoniakki mutta muuten ei haise yhtään, kun se kansi tosiaan on tiivis.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat