Haluaisin perustaa nettikaupan! Mitä voisi ryhtyä myymään? Lastenvaatteet kiinnostaisi.

Vierailija

Mutta mistä tiedän kannattaako se homma, ja paljonko sillä voisi "tienata"? Olen kotiäiti ja olisi vaan mukavaa puuhastelua arkeen :o)

Kommentit (5)

Vierailija

Siellä osataan neuvoa yrityksen perustamiseen liittyvissä asioissa maksutta. Ota myös selville miltä sos.etuuksilta yms. putoat kun statuksesi muuttuu kotiäidistä yrittäjäksi.

Mieti tarkkaan budjetti. Yrityksen perustaminen ei ole halpaa, varsinkin kun kohdallasi kotisivujen tekniikka maksaa. Kannattaa satsata alusta lähtien visuaaliseen ilmeeseen, sillä se on yksi niistä seikoista, joilla erottaudut lukuisista muista sivuista tuotteiden ohella.

Vierailija

Pitää olla varastoa, ennenkuin pääsee aloittamaan myynnin. Ihan mahdoton sanoa mitä sillä voi tienata - riippuu siitä kuinka hyvät sivut saat aikaan, mitä tavaraa ja millä hinnalla sitä myyt ja ennenkaikkea miten ja missä mainostat kauppaasi! Hienoinkaan kauppa ei tuota mitään, ellei sitä markkinoi... Sinuna lähtisin vähän eri kantilta purkamaan ideaa kuin, että "paljonko sillä voi tienata". Se on susta kiinni. Selvitä ensin mitä sen maksaa ja onko sulla siihen varaa ja jos ei ole, voisitko saada tukea.

Vierailija

Eli mikäli sinulla ei ole oikeasti omaperäistä liikeideaa kaupallesi, se jää nimenomaan puuhasteluksi. Eikä siinäkään mitään pahaa ole, kiva harrastus ja vähän taskurahaa. Mutta mieti tarkkaan, haluatko käyttää siihen aikaasi - oikean palkan saaminen nettiputiikkia pitämällä vaatii jo aika paljon. Vinkkinä: katso Uusyrityskeskuksen ohjeita uudelle yrittäjälle. Ei kannata aloittaa, ennen kuin on ottanut asioista kunnolla selvää.

Ja onnea matkaan!

Vierailija

Miehelläni on erikoisliike ja pitkään on pyöritelty tuota nettikauppaideaa, mutta juuri tuo palautusoikeus on se ongelma. Kiva, kun hommaat jollekin asiakkaalle erikoistavaran ja sitten se tulee takaisin. Mihin sitten sen saa myytyä, kun ei itse pysty välttämättä enää palauttamaan tai ainakin tulee joku maksu siitä? Vaatteissa tosin katteet on isot, joten pieniä tappioita kestääkin. Toisaalta vaatteet on sellaisia, joita palautellaan paljon.

Vierailija

Minulla on myös nettikauppa ja kyllä aina harmaita hiuksia revin kun niitä palautuksia tulee. Se on asiakkaan oikeus ja ihan oikein, että se oikeus on, en sitä sano, mutta se on hiton kallista puuhaa! Vaikka minulla on sopimus postin kanssa toimituskuluista, (eli saan pienen prosenttiosuuden halvemmalla postikulut, jolla sitten katan mm. lähetysmateriaalikustannuksia), palautus maksaa minulle aina sen saman mitä alkup. tuotteen lähetys on maksanut... Se onkin sitten kiva kun ihminen on ostanut lasten kengät hintaan 15,90, josta minun kate on reilu 6 euroa. Asiakas maksaa paketin postikulut 5,90e, mutta palauttaakin kengät. Palautuksen kuljetus maksaa minulle 5,90e. Palautan asiakkaalle ostohinnan + alkup. postikulut sekä maksan palautuskulut postille... Siinä meni katteeni ja tuotekin jäi myymättä. :o( Kannattaa tosiaan miettiä kahdesti ja punnita asioita muultakin kantilta, kuin että se olis "hauskaa puuhaa"...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat