Vierailija

Pistetään nyt uus aloitus, ku se vanha ketju on ties missä.

Ja esittelypinoki kadonnu...voi ryökäle jos se pitää tehdä uusiks. Tai pitää kai se muutenkin, ku kaikki värit on kadonnu yms, mut että pitäs vaatia kaikkia ilmottamaan tiedot uusiks..voi hitsin hitsi.

No toivotaan että pelastavat vanhat viestit jostain vielä.

Täällä olo ok. Eilen kävin np-ultrassa ja siellä oli pikkusintti, n. 4,5cm ja potki ja vilkutteli. Niskaturvotus oli 1,7, joka pitäs olla normaali. Verikoe otettiin kans ja sen ja ultran yhteistulos selviää parin viikon päästä. Soittavat, jos "narahdan" tuosta seulonnasta.

Istukka oli osittain kohdunkaulan päällä mut kätilö uskoi sen nousevan raskauden myötä ylemmäs, kun kohtu kasvaa. Oli muuten vähä kivulias kokemus tuo ultraus. Vatsan päältä ultras, ja mullahan on vähän liikakiloja plus erittäin voimakkaasti taaksepäin kallistunu kohtu, joten ei meinannu saada vauvelia näkyviin, ku oli niin "kaukana". No kyllä se löyty sieltä sitten onneksi :D Ja monta kuvaa saatiin mukaan.

Ultran mukaan olisin päivän edellä siitä mitä neuvola laskee, mut tuskin neuvola siirtää laskettua aikaa yhden päivän takia.

Mitäs muille marraskuisille kuuluu?

Hyvää viikonloppua!

Koralli & Aarre 11+1 (tai 11+2)

Kommentit (12)

Yritänpä minäkin muutaman rivin kirjoitella.

Nyt on ekassa ultrassa käyty, niskaturvotus 0,8 mm ja kaikki muutenkin näyttäis olevan ok. Oma olo ollut koko ajan hyvä. Ei minkäänlaista pahoinvointia, armoton väsymys jossain vaiheessa mutta sekin nyt helpottanut. Verenpaineet, hemoglobiinit ym. kaikki kunnossa.

Vaatteet alkaa siihen malliin ahdistaa (farkut ei oo menny päälle pariin viikkoon), että piti tilata vähän tilavampia malleja. Varmaan ekaa kertaa elämässäni onnistuin postimyynnistä saamaan sopivaa päällepantavaa :) Onhan ne vielä hieman reiluja, mutta eiköhän ne täyty tässä pikku hiljaa... H&M:lta tilasin yhdet housut, farkkuhameen ja yhden puseron, ja ihan kivat olivat.

Hienot kelit ollu, kiva käydä lenkillä ja muutenkin puuhailla tuolla pihalla. Ruokahalu kyllä lisääntyy entisestään, maistuu kaikki vähän turhankin hyvin. Kolmisen kiloa on tullut painoa nyt tähän mennessä, mites teillä muilla?

Hyvää huomista äitienpäivää kaikille, nauttikaa auringosta!

Sivujen uudistumisen (?) takia en ole minäkään tänne päässyt kirjoittelemaan.

Äippävaatteista on ollut puhetta... Mä olen ostanut myös ensimmäiset vaikka ihan todellista tarvetta ei vielä ole. Omat vaatteet mahtuu päälle vielä hyvin. Kaupasta on ainakin tosi vaikea löytää varsinkin noita paitoja kun kukkamallii ei oo oikeen mun tyyliä, joten aina on turvauduttava mustaan.

Painosta. Viimeksi kun kävin neuvolassa olin laihtunut melkein 2kg. Mutta nyt ei ole tietoakaan, kun emme (vieläkään) omista vakaa.

Seuraava neuvola vasta 28.pvä joten sinnekkin on aikaa. Toivotaan kuitenkin että kaikki on hyvin. Liikkeitä en ole vielä tuntenut.

Mä lähen syömään jotain ennen kun pitää lähteä (taas) töihin.

crabu-87 14+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Alkukankeutta enemmän kuin vähän näillä sivuilla!?!!

Meille kuuluu hyvää. Aurinko paistaa ja esikoinen mökillä vaarin kanssa joten jos vaikka taas menis pojan kanssa ulos harjoittelemaan pyöräilyä ilman apupyöriä. On kyllä tasapaino niin hakusessa että jonkun verran saadaan töitä tehdä että löytyy :) Viime viikolla mies osti potkulaudan ja sillä potkuttelu onnistuu joten toivon että se auttaa tasapainoiluun.

Masu kasvaa ja tänä aamuna tuntu että olis ollu harjotus suppari mutta epäilen. Olisko ollu vaan joku kramppi. Aiemmissa on kyllä alkanu aika ajoissa mutta jos nyt kuitenki noi liikkeet tuntuis ensin niin olis kiva. Kuukauden päästä niitäkin odottelen :)

Neuvolassa kaikki hyvin. Nuorimmainen oli mukana, osan ajasta oli leikkipaikalla mutta sydänäänet tuli sitten kuuntelemaan. Syke oli 150. Hb oli 135 joka on mulle hyvä. Th höpötteli taas ihan omia juttuja mutta on onneks vaan tän odotusajan ja sit vaihtuu toiseen. Oma th joka on tähän saakka ollu lasten kanssa ilmoitti että hänen tehtäväkuvansa vaihtuu joten saadaan hoitajaks varmaan meidän naapuri! Väsymys ja pahaolo on myös väistymässä. Veriseerumin tulos tuli alkuviikosta ja oli normaali. Toinen rakenneultra on sitten ennen juhannusta.

Eipä meille muuta. Huomenna sukulaisytyön rippijuhliin ja illalla sit vietetään äitienpäivää!

Kaikille nykyisille ja tuleville äideille HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ!!

Moschino rv14+2

Täällä Riesa heräilee aamukahvi seuranaan! Viikonloppu on vierähtänyt taasen. Eilinen päivä oli pihansiivous/raivaus päivä. Olemme aloittaneet taistelun villiviidakkoa vastaan! Ja ensimmäiset puut ovat kaadettu. MAHTAVAA!

Vatsa työntyy esiin ihan pakosta. Minä joka olen vatsanseudusta niin pieni muuten, niin nyt on sellainen kumpu keskellä. Tutut, ne jotka eivät vielä tiedä että odotan, miettivät että onkohan rouva lopettanut urheilun tai että onpas rouva laiskistunut....vähän ikävä välimallin vatsa. Mutta suurenee koko ajan. Muutama viikko eteenpäin niin eipä tarvitse enää miettiä eikä arvuutella :-)

Niin ja kun minulle tämä "vatsa" on jo kuudes niin sitäkin paremmin tulee esiin näin alkuvaiheessa jo.

Sydänäänet kuuluivat viime keskiviikkona ja rakenneultra menee tuonne juhannukselle...

Millainen ilma suomessa? Täällä on satanut yöllä vettä, toivottavasti pihatyöt jatkuvat tänään samassa tahdissa kuin mitä eilen alkoivat.

Pusut kuonoon kaikille!

Riesa ja pien'

Lukemassa oon käyny, vaan kirjoitellu olen tuolla suljetussa yhteisössä aktiivisesti.

Maha kasvaa ja on sellainen pallo, et monella ei ole tällaista edes loppumetreillä. Eipä tuo vielä edessä ole yhtään, onneks.

Pahoinvointi loppui pariviikkoa sitten, vielä se muistuttaa olemassaolostaan jos ruokailuväli venyy liian pitkäksi tai ruoka on liian rasvaista.

Liikunta on taas alkanut maistua muutaman viikon tauon jälkeen.

Tahtoo vain liitoskivut vaivata jo tässä vaiheessa:( Pyöräilykään ei tuntunu kauhean mukavalta kun kävin toissa iltana 15km lenkillä. Pitää varmaan suoristaa ohjaustankoa ja kokeilla uudelleen. Ekat supistuksetki on jo koettu:(

Liikkeet alkoivat tuntumaan pariviikkoa sitten, yleensä kun laittaa maate niin kerran pari tuntuu hentoinen potku. Nyt ei ole muutamaan päivään tuntunu mitään ja se laittaakin mieltä vähän mietteliääksi:( Maanantaina on neuvola, sinne asti ku jaksaa niin joko sydänäänet kuuluu tai sitten ei.. toivotaan parasta. Turha murehtia etukäteen.

Kovasti oli kyykittävää tuolla pihamaalla, vaan nuo vaivat rajoittaa vähän intoa. Ei hirveän kauan pysty kerralla kyykkiä, ku sitten kolottaa koko yön ja seuraavan päivän.

Tänään ajattelin istuttaa kärhöt kasvamaan, hallaakin uhmaten;)

Mies lähti töihin tuplavuoroon ilta-yö ja minä lapset saatiin kutsu appiukon luokse syömään iltapäivällä. Hirvenlihakääryleet sienikastikkeessa odottaa syöjäänsä, nam.

:) Hyvää ruokaa laittaaki ja ihan kiva välillä päästä valmiiseen ruokapöytään.

Laskettuaika: 9päivän heitto pitää olla vauvalla koossa puoleen tai toiseen ennenkuin sitä muutetaan.

Näissä varmaan sairaalakohtaisia eroja, vaan näin nyt ainaki K-PKS toimii.

Meillä on vauva 5 tai 6 päivää pienempi, vaan ei la muuteta. Viimeks oli 13 päivää pienempi, silloin la muutettiin äitipolilla.

Nyt sohvalle hetkeks ku madollisuus on:)

Hyviä vointeja kaikille!

Ipan@ 15+1

Josko tää foorumi jossain välissä ryhtyis toimimaan moitteettomasti? (-mmin?)

Koralli oli käynyt ultrassa, jeje! Meillä ois ens viikolla neuvola. En olekaan tavannut ketään terveydenhoitohenkilökuntaa puoleentoista kuukauteen, että rauhassa on tässä saatu odotella.

(.) Kävin raskausvaateostoksilla. Raahasin mukaani rakkaan (miespuolisen) ystäväni, jonka huumorintaju näiden vaaleanpunaista ja kukkakuosisten äippävaatteiden suhteen on melkein yhtä rajaton kuin minun.. Päädyin ostamaan kahdet mustat housut ja yhden mustan t-paidan. Kaikki värilliset oli tosi kumman värisiä - eikö raskaana olevat tahdo ikinä pukeutua muihin kuin pastellisävyihin? Tai sitten ne eivät istuneet tai olivat tarkoitettuja noin viikoille 30-36.. No, initiaatio suoritettu, jatko toivottavasti sujuu helpommin... B-)

Seuraava initiaatio edessä viikon päästä, olen menossa (tällä kertaa naispuolisen ja myös raskaana olevan) ystäväni kanssa mammajoogaan. Katsotaan, kuinka äijän käy...

Noin muuten niin vässää, lätkän mm-kisat tulee aivan liian myöhään näin lapsiperheen elämänrytmiä ajatellen. Eilen onneksi matsi oli vähän aikaisemmin, mutta ens yönä pitää taas nukkua varastoon su-ma yötä ja Suomi-USAa varten.

Haukottelee,

-zel & z, 15+0

Ipan@lle: joo, huomisen saattaa vielä jotenkin selvitä, mutta on *täysin* älytöntä olettaa, että nahkavekkarilla varustettu henkilö jaksaisi valvoa heti seuraavana päivänä Suomi-Kanadan.. Tsemppiä meille....

Jouduin sit rekisteröityä ihan kokonaan uudella nimelläkin näille sivuille,ku ei näköjään toimi vanhat nimimerkit. Päivällä en meinannu millään ees pystyy rekisteröityy,ku koko ajan herjas jotain,vaik kaikki oli oikein näpytelty. No mut täällä taas!:)

Ja hyvää äitienpäivää kaikille minultakin! :)

Salsa9 rv 15+1

Hyvää äitienpäivää kaikille oleville ja tuleville äideille :)

Meillä on aamupäivä imuroitu, koira vaihtaa talviturkkiaan pois. Aamullakin sai nyppiä karvoja leivän päältä, niitä on ihan joka paikassa. Sen siitä saa, kun hankkii paksuturkkisen koiran :)

Täälläkin tulee vettä. On tainnut sataa koko aamun. Pihatyöt vielä odottaa tekijäänsä, onneksi meillä on vain pieni rivaripiha. Silti olis vähän muutostöitä edessä, niinkuin joka kesä. Pitäis kukkapenkkiä laittaa uusiksi ja yrittää vähän istutella nurmikkoa vanhan kukkapenkin paikalle.

Musta tuntuu, että mulla supistelee välillä. Tai voisin kuvitella, että ne tuntemukset on supisteluja. Alavatsassa tuntuu kovettumista, mutta kipuja ei kuitenkaan ole. Pissatulehdusta epäilen aina välillä, mutta ainakin parisen viikkoa sitten aamunäyte oli puhdas. Pitää kysäistä noista supistuksista ensi viikolla neuvolassa. Hassua, että nyt on vasta toinen neuvolakäynti, ensimmäinen oli jo maaliskuussa.

Mulla on jo äippähousut käytössä päivittäin. Vatsalle kertyi massaa jo aikaisessa vaiheessa, enkä näe mitään järkeä ostaa vain isompia normaalivaatteita, kun ei ne muutaman viikon päästä mene välttämättä enää päälle.

Nyt pitää lähteä saunomaan ja sitten valmistautua äitienpäiväkahveelle tulevan mummon luokse :)

Pupujussitar ja pupunen 14+6

Olen yrittänyt kirjoittaa teidän pinoonne nyt varmaankin viikon, mutta viestit ei halua tulla perille :( Jospa nyt onnistuisi...

Olen 23-vuotias, avomies on kolmikymppinen ja meille olisi tulossa esikoinen marraskuun alkupäivillä. Kiva löytää vertaistukea näin netin kautta! :)

Nyt kokeilen, toimiiko tämä ollenkaan ja palaan asiaan sitten taas myöhemmin... :)

Pupujussitar ja pikku-pupunen 14+5

Minäkin vihdoin pääsen kirjoittelemaan kuulumisia. Viimeksi ei mennyt sitten millään viesti perille asti... on vissiin aikaslailla takkuillut nämä sivut?

OMAA NAPAA: Viikkoja nyt 14+2 ja vauva nähty ultrassa jo muutamaan otteeseen. Hyvin voi...onneksi! Minulle iski melkoisen ärtsy virtsis nimittäin ja vuotoakin tuli. Kipujen vuoksi mentiin sitten ensiapuun näytille ja nyt on kuuri menossa tulehdukseen, mutta viljelyn tulos on yhä saamatta.

Vuoto loppui kun kuurin sain, mutta supisteluherkkyys on yhä.

Tiistaina on neuvolaan aika ja pitänee ottaa puheeksi tuo supistelu jos se silloinkin vielä vaivaa. Paljoa en voi tehdä kun alkaa selkään ja mahaan tuntumaan. :|

Mielessä käynyt lähinnä streptokokkitulehdus, saas nähdä.

Liikkeet tunnen onneksi ja se onkin asia mikä kertoo vauvan ainakin voivan hyvin. :x ja piristää siten omaa mieltä.

Painoa on tullut ja mammavaatteet on käytössä, hemppa ollut kovin matalalla (n.113), samoin verenpaineet.

Pääasia kun nyt tuo supistelu rauhottuisi....

Hyvää äitienpäivää kaikille su! ;)

Korallille vielä: Onnittelut ultrakuulumisista tosiaan:) Ja kerätään vaan tiedot uudelleen, jos niitä ei löydy. Eipä muukaan auta, samalla saa vähän tehtyä inventaariota listoille.

Jaksatko sää edelleen väsätä noitten listojen kanssa? Mää oon ed. niin tumpelo, ettei multa ainakaan luonnistu..

Zel: Täällä toinen ketä suorastaan v*****aa ku ei jaksa kattoa pelejä, ku ne tulee niin myöhään. Ja jos jaksais kattoa, niin ei innosta ku herätys on melkein joka aamu ihanaiset 05.00 tai vähän jälkeen. Viimeistään puol seittemän meidän ihanainen herätyskello ilmoittaa haluavansa nousta ylös. Ja jos nuorempi nukkuis pitempään niin vanhempi sitten herää puolestaan aiemmin:( Ihan kuin varmistaakseen ettei äiti vaan ikinä saa nukkua edes yli puol seittemään.

Jep, et otin sitten kaiken ilon irti eilisestä matsista ku kerranki ihmisten aikaan tuli:) Ja kolmas erä saatiin jopa katsoa ihan rauhassa jo, ilman häiriötekijöitä.

Ja tervetuloa Pupujussitar mukaan iloiseen, värikkääseen joukkoomme.

Ipan@

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat