Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa ihmisen haluamaan synnytystä kotona? en ymmärrä

Vierailija

mikä siinä on että jotkut haluavat synnyttää kotona? Kun oletus on, että mennään sairaalaan

mitä siinä on niin erilaista kotona? sairaalassa on kuitenkin ammattilaiset auttamassa lapsen maailmaan

Kommentit (5)

Vierailija

"Eihän Suomessa tapahdu vauvoille mitään synnytyksessä että yhtä hyvin voin synnyttää kotona kun olen neuvolassa käynyt koko raskauden". No ei tapahdu koska terveydenhuoltomme pelaa niin hyvin ja sairaaloissa on erinomaiset valmiudet auttaa hätätilanteissa. Vain erittäin harvoin sairaalassa tulee synnytyksissä niin pahoja komplikaatioita että vauva kuolee.

Ollaan niin vieraannuttu siitä todellisuudesta mitä synnytys oli ennen sairaaloita. Siihen faktaan että sekä lapsikuolleisuus että äitikuolleisuus olivat Suomessakin huimia nykypäivään verrattuna ennen nykyaikaista sairaanhoitoa ja synnytystä sairaaloissa.

Vierailija

Lainaus:

Vastustetaan yleistä normia sen vuoksi, että se on yksilöllistä ja uhkarohkeaa.

...eihän Suomessa edes oo näitä tauteja joita vastaan rokotetaan.

Ihanko totta? Johtuisiko siitä rokottamisesta? Jos kukaan ei enää rokottaisi lastaan niin johan nuo taudit taas leviäisivät.

Eli ovat varsinaisia free ridereita...muut hoitakoot sen että taudit ovat harvinaisia niin me vaan nautitaan siitä.

Vierailija

Eihän se kodikas paikka ole, mutta ei mun mielestä aina tartte olla jossain pesässä. Mulle tulee turvallinen olo desinfiointiaineen hajusta, CTG:n äänestä ja siitä että anestesialääkärin taskussa on toimiva piippari. Vähänkö olisin kauhuissani jos joutusin puskemaan lasta maailmaan täällä kotona, vaikka olis kuinka kätilö mukana.

Uusimmat

Suosituimmat