Ei saatana! Ei kai kukaan aikuinen enää sauno lapsuudenperheensä kanssa??

Vierailija

mitään seksuaalista.

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Miehet ja naiset. En näe siinä mitään sairasta tai pervoa?

Toivottavasti AP et saa sydänkohtausta, mutta kerrompa silti paljastuksen. Opiskeluaikoina kun olin ravintolassa töissä, meidän pikkujouluissa koko yökerhon henkilökunta (ravintolapäällikkö, baarimikot, baaripirjot, portsarit ja deejiit) olivat kaikki yhtäaikaa *alasti* saunassa!!! Nyt kyllä ehkä soitto tasa-arvovaltuutetulle ja KRP:lle ja jos vaikka kenelle. Ehkä pari telaketjufeministiäkin vaaditaan paikalle, tuohan on törkeää naisen vartalon esineellistämistä, että miehet nyt näkevät naisen pimpsan ja tissit (miehen pippelin näkemissä ei ole mitään epätasaarvoista..)

Vierailija

halutaan (yli)korostaa, että jees, meillä on NIIN kivaa yhdessä ja olemme niin läheisiä ja välittömiä ihmisä kaikki läpeensä. Mikään ei voi meitin yhteisöllisyyttämme hajottaa, saunaankin tungemme kaikki yhdessä kimpassa! Jee!

Vierailija

Minua ei ole koskaan ilettänyt isäni aikaan riisuutua, joten saunominenkin on ollut aina luontevaa. Minusta olisi outoa ja silloin jotain todella pielessä, jos se tuntuisi luonnottomalta. Yleensä mekin käymme naiset omana porukkana ja miehet omanaan saunomassa, mutta silloin, kun vielä kotona asuin, mutta olin jo kuitenkin täysi-ikäinen, saunoin isäni ja äitini kanssa ihan luonnollisesti. Veljeni kanssa en ole lapsuusvuosien jälkeen saunonut, muttei vaatteiden vaihto hänenkään aikaan tuota minulle häpeää millään tapaa.

Vierailija

Tuttavani, 24-vuotias mies, saunoo vielä koko perheen voimin. Mielestäni ei vain ole luonnollista, että esim. murrosikäinen tyttö saunoo isänsä kanssa. Hyi saatana sentään.

Vierailija

edessä alastomana olla, mutta hiukan kiusallista. Tosin siis samaa sukupuolta olevat mummut ja tytäret saattavat käydä yhdessä saunassa. Isäni kanssa en menisi todellakaan ja samoin pidä melko outona, että aikuinen mies vaimoineen saunoo yhdessä äitinsä kanssa :-/

Vierailija

Tai et hyväksy miehesi saunomista kavereidensa kanssa?

Lainaus:

JOmat sukupuolielimet ovat yksityisasia, eikä niitä tulee näyttää esim. saunassa kellekään muulle kuin miehelleen/vaimolleen/lapselleen. Murrosikä on mielestäni tässä se raja lapsenkin kanssa.

Jos mun mieheni menisi mutsinsa kanssa saunaan, niin yäk. En kyllä hyväksyisi.

Vierailija

En välitä käydä saunomassa yhdessä ystäväpariskuntien kanssa. Silloin meillä on erikseen saunavuorot naisille ja miehille. Joidenkin oikein hyvien, vastakkaista sukupuolta olevien ystävien kanssa on tullut saunottua, sillä olemme toisillemme "sukupuolettomia". Tuntuisi teennäiseltä mennä ensin yksin saunomaan ja sitten antaa sauna miehelleni ja yhteiselle bestiksellemme.

Minulla ei ole pienintäkään ongelmaa saunoa yhdessä mieheni, hänen veljensä ja äitinsä kanssa. Onneksi kellekään porukasta tämä ei ole ongelma, sillä tämä perinne on meille kaikille tärkeä. Ymmärrän toki niitä, jotka eivät halua näyttäytyä alasti sukulaistensa nähden. Itse en ajattele lainkaan alastomuutta saunoessa. Tämä johtuu varmaan siitä, että oman puolen suvussani sukupolvet ovat aina saunoneet yhdessä.

Vierailija

ei saunassa ole tosiaakaan kautta aikojen juostu koko suvun kanssa yhdessä. Oli todella tarkkaan miesten ja naisten vuorot ennenkin. Sauna kulttuurissamme on vain yhdistetty jotenkin vapaaseen tunteeseen ja sallivuuteen alastomuudesta, mutta esim. naisen alaston alapää oli todella "varottava" asia, jonka näkeminen saattoi saada aikaan maagisia latauksia. Tällä tarkoitan esim. harakointi-käsitettä, jolla nainen astui esim. pikkuvauvan yli nostaen helmojaan, jolloin koettiin naisen "väen" (voiman) suojelevan lasta pahoilta silmäyksiltä.

Itse en kuuna päivänä menisi isäni tai anoppini tai veljeni kanssa saunaan, vaikka olemmekin todella läheisiä. Ja en koe mitenkään, että suhtautumiseni olisi luonnotonta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat