Valokuvat exästä

Vierailija

Olen muutaman viikon seurustellut yhden miehen kanssa, joka on eronnut vajaa vuosi sitten. Eilen katseltiin kuvia hänen puhelimestaan ja siellä oli monia kuvia hänen exästää. Sellaisia oikein poseeraus kuvia. Tosin ihan vain kasvoista.

Jotenkin minua kuitenkin jäi vaivaamaan miksi ei ole poistanut niitä.

En maininnut kyllä mitään kuvista.

Pitäisikö mianita vai ollako kuin ei mitään?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Lainaus:

Jos seurustelisin tämän miehen kanssa, tarkistaisin muutaman kuukauden kuluttua, vieläkö kuvat ovat siellä. Jos ovat, se kertoisi minulle, että miehen sitoutuminen ex-perheeseensä on yhä niin vahva, ettei hän ole oikeasti vapaa minulle. Ottaisin asian keskusteluun, jonka tuloksena saattaisi olla ero.

No totta mooses se on vahva jos heillä on yhteinen lapsikin.

Toivottavasti tarkoitit ex-vaimoon...

Se lapsihan tulee (toivottavasti) aina olemaan osa miehen elämää. Ja kukaan normaalijärkinen nainen ei ala vaatimaan ettei mies saisi lapsiinsa olla yhteydessä. Tosin jo tätäkin palstaa lukiessa on tullut ilmi että hirviöäitipuolia on Suomen maa pullollaan...

Vierailija

seurustelun jälkeen kitisemään siitä, että en ole kiirehtinyt deletoimaan kuvia joita hän ei hyväksy. Ne ihmiset ja tapahtumat joiden kuvia minulla on, ovat osa menneisyyttäni ja jollei mies pysty sen asian kanssa elämään niin minulla ei ole syytä elää hänen kanssaan. Jos mies on mustasukkainen KUVILLE niin jatkossa on luvassa pahempaa.

Vierailija

Ex-perheestään irrottautunut mies kykenee luoman uuden perheen, johon hänen kaikki lapsensa luonnollisesti kuuluvat täysivaltaisina perheenjäseninä. Lapsi kuuluu silloin kahteen perheeseen, äitinsä perheeseen ja isänsä perheeseen.

Vierailija

Missä sanottiin että haluaisin lapsen pois kuvioista?

En missään nimessä sellaista vaadi. Lapsi kuuluu ja pitääkin kuulua isän elämään.

Puhelimessa ei ole yhdenkään entisen kuvia. Tyttäreni isän kuvia löytyy esim. ristiäiskuvista, joissa muutakin sukua. Ei pelkkiä exän kuvia. Tietenkään!

OT:na, valitettavasti paljon löytyy myös hirviö äitejä jotka kiristävät lapsillaan, jotta oma tahto menisi läpi.

Ap

Vierailija

En missään nimessä ole vaatimassa että lapsi jäisi pois kuvioista! Huhuu, missä niin luki?

Tottakai lapsi kuuluu ja pitääkin kuulua isänsä elämään.

Nyt oli kyse exän kuvista ei lapsen kuvista.

OT:na valitettavasti täällä riittää myös niitä hirviö äitejä, jotka käyttävät lastaan kiristämiseen.

Ap

Vierailija

Jos aikuinen ihminen osaa hoitaa asiansa kunnolla, ei ole mitään syytä, miksei ystävyys voisi säilyä romanttisen suhteen päättyessä. Oma mieheni on ainakin ystävä lähes kaikkien entisten naisystäviensä kanssa (ja niin muuten nykyään minäkin!). Samoin minä olen yhteydessä muutaman entisen miesystäväni kanssa (ja mieheni luonnolisesti tuntee heidät myös nykyään). Lähettelemme joulukortit ja kutsumme toisiamme isompiin juhliin, kuten tupareihin.

Minusta se kertoo vain ja ainoastaan hyvää ihmisestä, jos hänellä on jonkinlaiset, ehkä jopa läheiset, välit exiinsä. Silloinhan tämä kyseinen ihminen on ollut reilu ja rehti loppuun asti, silloinkin kun romanttinen rakkaus on hiipunut tai suhde ei ole syystä tai toisesta toiminut/ kantanut loppuun asti. Ei ole ollut pettämistä tai muita tökeitä tekoja suhteen loppumetreillä, jotka olisivat syöneet kunnioituksen ja välittämisen.

Minulla ei ainakaan ole mitään ongelmaa mieheni exien suhteen, enkä ymmärrä, miksi "jäljet" menneisyydestä - joka kaikilla on olemassa - pitäisi pyyhkiä pois eron tullen.

Voisitko ap vääntää rautalangasta minulle, että miksi miehellä ei saisi olla kuvia exästään tai miten se ex sinua rasittaa tai uhkaa. Olettaen siis, että kuvat ovat tosiaan ihan normaaleja kasvokuvia ja miehellä on paljon muitakin ihmisiä ja tapahtumia tallennettuna puhelimeensa...Se on sitten eri asia, jos kuvia on VAIN exästä. Mutta saa kai ex olla kaveri kavereiden joukossa, jos välit ovat onnistuneet niin hyvinä säilymään...

Vierailija

Kyllähän sitä saa kuvia olla, mutta tosiaan en tykkäis jos omalla miehellä olis puhelimessa existä just jotain poseeraus kuvia, jotku valokuvat ja perhepotretit ihan eri. Mun sisko teki erottuaan niin, että antoi kaikki miehen antamat korut sun muut pois ja hävitti kaikki kuvat, ei sekään mikään oikea ratkaisu mielestäni ole. Täytyy hyväksyä kaikki vaiheet elämässä, ei niitä saa pyyhittyä kokonaan pois.

Vierailija

siihen, että olisiex:n kuva kehyksissä työpöydällä tai kantaisi sitä lompakossaan...Eikä ap tainnut sanoa, että se exän kuva olisi miehellä taustakuvana puhelimessa.

Monilla ihmisillä on tänä päivänä ainoa kamera puhelimessaan ja puhelimen muistiin mahtuu tuhoton määrä kuvia. Itselläni on puhelimessa vanhimmat kuvat kolmen vuoden takaa.

Jos ap on seurustellut tämän miehen kanssa vasta muutaman viikon, ei liene mikään ihme, että puhelimesta löytyy vielä kuvia edellisen suhteen ajoilta. Ei mulle ainakaan tulisi uuden suhteen aloittaessani tai vanhaa lopettaessani ekana mieleen, että "täytyypä tyhjentää puhelimen muisti". En todellakaan koe erityisesti KANTAVANI MUKANANI esim. kuvia vuoden takaiselta tyttöjen risteilyltä, poikani joulu- ja kevätjuhlista kolmen vuoden ajalta, käynnistä Iittalan lasimuseossa, piknikistä hyvän ystäväni kanssa jne. Ja niin niitä vaan siellä puhelimessa on, ilman mitään erityistä arvolatausta.

Vierailija

kyllä meillä molemmilla on kuvia eksistä jossain laatikoissa pölyttymässä tai koneella jossain vanhoissa lomafileissa. Menneistä reissuista tai muusta puhuttaessa ei vältellä mainitsemasta nimiä. Menneisyys on menneisyyttä, eikä sitä tosiaan voi eikä kannata pyyhkiä pois.

Toisaalta aikuisuuteen kuuluu myös toisen huomioonottaminen. Mua vähän vihloo, jos nyksä lähtee tapaamaan jotain eksäänsä (eksälle vaikea ero) tai jos joku eksä soittaa. Toisaalta, saattaa mullekin mun eksä soittaa ja voin puhua ihan avoimesti. Pakko myöntää, että olen välillä hiukan mustasukkainen. Olen sen myös sanonut, enkä usko, että mun miehelle tulis mieleenkään alkaa esitellä eksiensä kuvia. Eli summa summarum. Henkilokohtaiset muistot saa pitää, mutta tässä suhteessa katsotaan tulevaan, ei menneeseen.

Siksi eksien kanssa ei pidetä yhteyttä (on muitakin kavereita), mutta ollaan kyllä väleissä ja tavatessa hymyillään.

Ymmärrän sua ap, mutta muutama viikko on tosi lyhyt aika. Odottele puoli vuotta ja sitten huomauta tms. jos mies ei tajua.

Vierailija

hänen elettyä elämää ja sitä ei kannatakaan lähteä pyyhkimään pois. Olen itse naimisissa miehen kanssa, jolla on entisestä liitosta lapsi ja meillä on kyllä iso läjä heidän vanhoja valokuviaan. On myös kuvia nuoruudenaikaisista tyttöystävistä ym mutta eipä tuo mua haittaa. Jokaisella meillä on mennyt elämä ja mitä sitä salailemaan tai kauheasti pyyhkimää yli. Ainoa mikä mulla rasaa, on se että ne valokuvat pitäis saada aikajärjestykseen kansioihin ja en ole vielä jaksanut urakkaa aloittaa :)

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Jos seurustelisin tämän miehen kanssa, tarkistaisin muutaman kuukauden kuluttua, vieläkö kuvat ovat siellä. Jos ovat, se kertoisi minulle, että miehen sitoutuminen ex-perheeseensä on yhä niin vahva, ettei hän ole oikeasti vapaa minulle. Ottaisin asian keskusteluun, jonka tuloksena saattaisi olla ero.

No totta mooses se on vahva jos heillä on yhteinen lapsikin.

Toivottavasti tarkoitit ex-vaimoon...

Se lapsihan tulee (toivottavasti) aina olemaan osa miehen elämää. Ja kukaan normaalijärkinen nainen ei ala vaatimaan ettei mies saisi lapsiinsa olla yhteydessä. Tosin jo tätäkin palstaa lukiessa on tullut ilmi että hirviöäitipuolia on Suomen maa pullollaan...

Terveisin yksi hirviöäitipuoli

Vierailija

Heillä on yhteinen lapsi ja tämä ex pompottaa miestä ihan niinkuin haluaa. Jos ei suostu siihen mitä ex pyytää, niin sitten alkaa kiristys (ja mies on liian kiltti). Minä olen nostanut kädet pystyyn asian suhteen, enkä puutu heidän väleihinsä, mutta pakollakin se exän käyttäytyminen vaikuttaa myös minuun.

Nyt ihmettelette että miten tuo kuuluu tuohon valokuva asiaan, niin...eikö luulisi näistä exän kuvista tulevan ne huonot muistot mieleen? Näin minä ainakin ajattelisin.

Vierailija

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat