Onko siskoni ihan normaali?

Vierailija

Lapseton siskoni ahdistaa. Hänellä on aina ollut elämänhallintavaikeuksia, asui yli 30-vuotiaaksi äitimme luona, ystäviä ja sosiaalista elämää on vähän.

Ei siis lapsia, eikä miestäkään, kuten minulla. Jonkinlainen työpaikka. Hän on aina tunkemassa meille, on sisustanut nyt kotiinsa minun toiselle lapselleni "oman huoneen" jne.

Minusta on kiva, että lapsilla on täti, mutta en kaipaa heille jatkuvasti päivystävää varaäitiä, joka sekaantuu elämäämme koko ajan. En haluaisi näin tiivistä yhteydenpitoa. Minulle riittäisi joulut, synttärit ja satunnaiset kyläilyt. Olen hankkinut perheen omaksi ilokseni, en täyttämään siskon tyhjän elämää.

Hänellä on ihan elämälleen vieraat käsitykset lastenhoidosta, enkä jaksaisi vääntää peruskysymyksistä, enkä sitä sekaantumista. Hän naamioi vielä kaiken "auttamisenhaluksi" väittäen, että minä en jaksa ja hän vain tukee ja auttaa. Tosiasiassa hän saa aina kaiken kaaokseen ja minut hän syyllistää omasta tilanteestaan - minun kuuluu "jakaa" lapseni, koska hänellä ei ole omia.

Kommentit (2)

Vierailija

Ei ole koskaan seurustellut, ei hankkinut ystäviä, nippa nappa sai peruskoulun käytyä, on täydellinen alisuoriutuja.

Minä en pidä siitä, että hän kokee oikeudekseen kaapata minun elämäni. Ei siis pyri edelleenkään kohentamaan omaansa - jos on siihen tyytymätön. Kuten ilmeisesti on, kun on koko ajan tunkemassa minun tekemisiini.

Enkä myöskään pidä siitä, miten hän selkeästi kannustaa myös vanhemmasta lapsestani samanlaista alisuoriutujaa ja tunkee minun ja lapsen väliin.

Vierailija

Ei siskosi mitenkään epänormaali ole, mutta voit toki asettaa hänelle rajat. Ehkä hän ei pidä niin tärkeänä ns. normien täyttämistä (parisuhdetta ja lasten hankkimista), mutta kuitenkin pitää lapsista. Ja läheinen täti tosiaan voi olla suurikin rikkaus lapselle, mutta luonnollisesti lapsen huoltajien ehdoilla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat