Uskomatonta, että Sofi Oksasen passi ja viisumi ovat "hävinneet".

Vierailija

En minä usko, että siellä kukaan oikeasti noita 'sattumuksia' ottaa tosissaan. Niitä tulee aina sopivassa tilanteessa.

Kommentit (6)

Vierailija

esiintyminen Suomen Pietarin-konsulaatin runoillassa on taas estynyt. Syynä on se, että hänen passinsa ja viisuminsa ovat kadonneet postissa.

"Lähetyksestä on viime viikolta merkintä postissa, mutta sen jälkeen jäljet katoavat", Oksanen kertoo.

Helsingin Sanomat jäljitti kirjettä Hämeentien postista sen lähetystunnuksen perusteella. Torstaina iltapäivällä näytti ilmeiseltä, että aamuinen pikakirjeen jakaja ei ollut päässyt alaovea pitemmälle, koska ovikoodi ei ollut tiedossa.

Kirje oli kuitenkin ehtinyt päiväkantoon, ja seurannan mukaan se myös on toimitettu perille samana päivänä puolenpäivän jälkeen.

Postinkantajan muistikuvan mukaan samalla oli jaettu muun postin ohella myös Etuovi ja Helsingin Uutiset, joten eri tyyppistä päiväpostia oli suhteellisen runsaasti.

Oksasen mukaan lähetyksen seurantatiedoissa ei ole merkintää lähetyksen luovuttamisesta vaan pelkään siitä, että se on kannossa. Hän kertoo myös käyneensä kaiken postinsa moneen kertaan läpi tärkeää paperia etsiessään.

Elokuussa Oksasen osallistuminen runoiltaan oli vaakalaudalla, koska Suomen pääkonsuli Olli Perheentupa ei halunnut tätä mukaan. Pääkonsuli ilmoitti syyksi sen, ettei Oksanen ole runoilija.

Oksanen itse epäili tuolloin, että syynä on hänen kriittinen kirjoittelunsa Viron ja Venäjän suhteista.

"On mennyt vähän liian jännittäväksi tämä minun osallistumiseni runoiltaan", Oksanen kommentoi

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat