Harmittaa ihan hitosti kun ei voi jouluna syödä graavilohta :(((

Vierailija

eikä kylmäsavulohta. Olen siis raskaana.

Mummo graavaa lohen itse, joten siellä ehkä uskaltaa maistaa, ehkä. En ole mikään hössöttäjä noiden kiellettyjen ruokien kanssa, mutta jotenkin tuo graavilohi tuntuu sellaiselta etten uskalla syödä.

Syön ainoastaan kanan ja kalan lihaa, jotain kanafilettä varmaan tulee joulupöytään.

Keksikää jotain millä voi korvata tämän kauhean kalan puutteen :) tavallinen uunilohi tuntuu tylsältä ja arkipäiväiseltä.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

tiedän ettei se nyt maailmaa kaada, jos jotain ei voi syödä. Mutta ei se kivaakaan ole.... ei kuitenkaan niin tosissaan tarvitse tätä valitusta ottaa.

Ja kyllähän se listeria voi tulla juuri siitä yhdestä kerrasta. Tai sitten ei tule ollenkaan vaikka kuinka paljon söisi. Itse en uskalla ottaa riskiä.

Pitää keksiä jotain muita lohiruokia.

ap

Vierailija

tata ruikutusta, onko se graavilohi nyt niin henki ja elama etta on ihan hirveeta kauheeta jos sita nyt ei pysty muutamaan kuukauteen syomaan. veda vaikka koko lohi kerralla synnytyksen jalkeen.

Vierailija

ettei harmita. Ei varmaan harmita sit koskaan mikään lapsen uhmakaan kun sait tuloksen. Kyllä me muut sit ollaan pinnallisia kun joku pieni asia harmittaa ja viitsitään se sanoa ääneen...

Vierailija

mitkä asiat loppujen lopuksi niitä tärkeimpiä ovat, mutta minusta tämäkin keskustelu on ihan yhtä oikeutettua kuin mikä tahansa muu. On isompia ja pienempiä iloja ja suruja ja kyllä niistä pienistäkin keskustella saa jos sille päälle sattuu.

Vierailija

mun mielestä tässä nyt ei ole niinkään kyse siitä etteikö selviäis vähän aikaa ilman herkkuruokiaan vaan siitä että olis kiva tehdä hyvin informoituja päätöksiä. oli sitten kyseessä lohi tai mikä tahansa juttu. Naurettavampaa on se että ei anneta tarkkaa tietoa ja sitten ihmiset keskenään pähkäilee näitä. Ja ehkä ihan turhaan..

Oikeassa siis olet että ei nyt niin vakava asia sinänsä, mutta en halua olla johdateltavissa harhaankaan ;D

Vierailija

Kyllähän sitä tietoa on maailma pullollaan, kun etsii. Sulla on netti siinä nenän edessä. Netissä on esim. asiallisia lääkärisivustoja, joilla varmaan on jollain vastattu asiantuntevasti tähänkin kysymykseen. Näillä keskustelupalstoilla meininki vaan on se, että kun raskaana oleva haluaa jotain, sitä hakemalla haetaan syytä siihen, että VOISI tehdä kiellettyjä asioita. Kannattaisi ottaa tämäkin henkisen kasvun kannalta eikä leikkiä pikkuprinsessaa lapsensa kustannuksella. :/

[/quote]

....vaan se että tietoa onkin nykyään liikaa ja erilaisin perustein annettua. ei kai kukaan oikeasti suoraan luota siihen tietoon mitä jollakin keskustelupalstalla kertoillaan tai mitä netistä sieltä täältä löytyy, se oli se pointti. Asiantuntevaa varmasti löytyy, mutta eipä ole osunut kohdalle vielä sellaista mikä ei yhtään kysymystä jätä. Liikaa vaadittu? Ehkä. Mutta ei kyse ole siitä että viitsisin kitistä siitä että en saa hyvällä mielellä suuhuni kaikkea nyt pistää. Tämä asiahan on vaan yksinkertaisesti mielenkiintoinen. henkistä kasvua sekin on että on kiinnostunut asioista ja kyseenalaistaa niitä..

[

Vierailija

Lainaus:

ettei harmita. Ei varmaan harmita sit koskaan mikään lapsen uhmakaan kun sait tuloksen. Kyllä me muut sit ollaan pinnallisia kun joku pieni asia harmittaa ja viitsitään se sanoa ääneen...

Toki on isoja ja pieniä asioita, mutta sallitaan nyt sentään niistä pienistäkin puhuminen :)

Vierailija

piti vältellä vain niitä vakuumipakattuja kaloja. Ja söin kyllä sitten kaupan tiskiltä ostettua. Kummasti ne rajoitukset muuttuu vuosi vuodelta (nuorin lapsi on 5 v.), joten ihan hirveän vakavasti noihin ohjeisiin en suhtautuisi!

Vierailija

Niitä minä olen syönyt joulupöydässä kun olen graavikalat ja mädit jättänyt väliin. Viimeiset kolme joulua on mennyt raskaana mutta eipä tuo ole jäänyt harmittamaan.

Vierailija

ensi joulunahan se on taas mahdollista :) itse en voi syödä SUKLAATA tai MANSIKOITA missään muodossa ikinä... Tai tomaattia... onneksi sentään voit syödä sitä myöhemmin...!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat