Miksei täällä haukuta PK-seutulaisia jotka eivät halua muuttaa muualle Suomeen työn perässä

Vierailija

Monen työpaikka siirtyy muualle Suomeen mutta eivät halua sinne muuttaa ja jättää kotia ja sukulaisia. Jäävät mieluummin työttömiksi.

"Maalaisia" jotka eivät halua muuttaa pääkaupunkiseudulle tai muuhun isoon kaupunkiin kauas kotiseudustaan kyllä haukutaan täällä hirveästi.

Kommentit (12)

Vierailija

en ole huomannut "maalaisia" täällä erityisesti haukuttavan. Enemmänkin "maalainen" haukkuu helsinkiläisiä, nyt tästä muuttamattomuudesta ja usein liikennekäyttäytymisestä.

Vierailija

tämähän on tabu, kun täältä varmaan puolet asuu pk-seudulla. Itse olen todella onnellinen, etten ikinä todnäk joudu sinne muuttamaan. Meitä on moneksi -onneksi!

Vierailija

Olet juuri sellainen (provosoiva) pk-seutulainen, joita on vaikea käsittää. Minun mielestäni Suomessa on olemassa muitakin kaupunkeja kuin Hki. Minulla ei täällä asu yhtäkään sukulaista, katsos kun työn perässä voi muuttaa muuallekin kuin stadiin. Että so long sinun tukiaisillesi. Ettet vaan ole alkujasi muuten maalainen, tuli niin luontevasti nuo viimeiset lauseet ;)

Vierailija

jos ei halua muuttaa pk-seudulle. Koska niitä on ollut?

Itse olen aina asunut pk-seudulla enkä muualle haluaisi koska koko elämä on täällä, suku, ystävät, työt. Meillä pitäisi mennä työt molemmilta ja pitkäksi aikaa ennen kuin lähtisimme muualle muuttamaan ihan jo senkin takia että emme haluaisi repiä lapsia pois kavereiden ja sukulaisten luota mutta ennen kaikkea siksi että meidän alalla töitä on eniten pk-seudulla.

Meillä tilanne näinpäin, monella muulla seutu on eri.

Vierailija

Tosin se, ettei asu pk-seudulla ei tarkoita, että maalla asuisi.

Itselläni on muutamiakin tuttuja ja sukulaisia, jotka tosissaan yrittävät päästä pois Helsingistä, Vantaalta ja Espoosta. Heillä olisi toiveita muuttaa vähän pienempää kaupunkiin, mutta mutta mistäs molemmille työpaikka? Asuntoja löytyisi kyllä kohtuuhinnalla pk-seudun hintoihin verrattuna, mutta työpaikka on se, joka lykkää suunnitelmia. Kumminkin päin voi olla muuttoa vaikea toteuttaa; siis "maalta" pk-seudulle tai pk-seudulta "maalle". Ei perheellisen ole muutenkaan niin helppoa muuttaa työn perässä kun on lasten koulut, ystävät, hoitopaikat jne järjestettävänä ja hyvästeltävänä. Eikä minusta ole muutenkaan hyvä juttu se, että joutuisi muuttamaan jonnekin, minne ei muuten yhtään halua, vain siksi, että työpaikka siirtyy. Minulle olisi aivan kamala paikka joutua muuttamaan Helsinkiin jonnekin kerrostalolähiöön. Ei kiitos!

Vierailija

Löytyisikö puolisolle työtä? Ja mitä jos jommalta kummalta menee työ alta, tai vaikka kummaltakin? Taas uusi muutto vai kenties pitkä, vuosien työttömyys.

Pk-seudulla on aina jotain töitä.

Ja kyllä, itsekään en ymmärrä niitä, jotka vuodesta toiseen valittavat työttömyyttä siellä pienessä kotikylässä asuen.

Vierailija

Toiseksi, me saadaan täältä helpoimmin uusi työpaikka jos edellinen menisi jostain syystä alta. Kolmanneksi, me ollaan työhaluisia ihmisiä, joille ei ole ongelma muuttaa työn perässä, toisin kuin landeväelle, joille ei kerta kaikkiaan käy jättää tätiä ja pikkuserkkuja ja lapsetkaan ei voi mitenkään kouluaan vaihtaa. Niin että jäädään sitten naattimaan yhteiskunnan tukia sinne Kyrvätperälle.

Vierailija

Jos ei halua muuttaa, niin ei jää työttömäksi, vaan valtion on osoitettava jokin toinen työpaikka. Vaikea on ymmärtää miten tällaisesta kaksoismiehityksestä seuraa säästöjä, mutta eihän AV-mamman sitä tarvisekaan ymmärtää.

Lainaus:

Monella esimerkiksi Lääkelaitoksen työntekijällä (joka siirtyy Kuopioon) on kyllä se tilanne että täysin vastaavaa työtä ei kyllä helposti muualta löydy.

Eikö anna aika laiskan ja saamattoman kuvan pääkaupunkiseutulaisesta, jos tämä ei ole valmis tekemään työnsä eteen mitään uhrauksia? Samalla kuitenkin sama pääkaupunkiseutulainen on kovaäänisesti haukkumassa niitä toisia jotka eivät muuta muualle työpaikan takia.

Vierailija

Monella esimerkiksi Lääkelaitoksen työntekijällä (joka siirtyy Kuopioon) on kyllä se tilanne että täysin vastaavaa työtä ei kyllä helposti muualta löydy.

Eikö anna aika laiskan ja saamattoman kuvan pääkaupunkiseutulaisesta, jos tämä ei ole valmis tekemään työnsä eteen mitään uhrauksia? Samalla kuitenkin sama pääkaupunkiseutulainen on kovaäänisesti haukkumassa niitä toisia jotka eivät muuta muualle työpaikan takia.

Vierailija

Eivätkä jää työttömäksi roikkumaan.

Toisin kuin maaseudulla, kun se yksi työpaikka menee alta eikä työn takia haluta jättää kotia ja sukulaisia, niin jäädään sitten mieluummin työttömäksi kotipaikkakunnalle.

Ja voittekos kuvitella, minä, joka olen maalta kotoisin, en suurin surminkaan muuttaisi työpaikan siirtyessä takaisin kotipaikkakunnalleni, mieluummin vaihtaisin työpaikkaa ja jäisin pk-seudulle, vaikka kotipaikkakunnalla on sukulaiset... juuri sen takia.. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat