Paljonko isä maksaa elareita yhdestä lapsesta jos vuosiansiot n. 50 000€?

Vierailija

Ja kuukausitulot n. 3000€..

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

mulla veljeni ja nykyinen puoliso meinaavat etteivät kustanna naisen menoja..

Vaikkakin uskon että ne elatusmaksut eivät kata n. 11 vuotiaan menoja, vaatteet, harrastukset, ruoka yms... joten tuskin niistä riittää exän henk.koht. menoihin

ap

Vierailija

mutta ehkäpä isä? Eiköhän noissa ole sama pykälä, että peritään ylimääräiset takautuvasti, jos jätät ilmoittamatta kasvaneet tulosi. Siinä voi moni lähi-äiti sitten ihmetellä, mistä rahat ottaa

Vierailija

Vaan ne lasketaan ihan todellisten kulujen perusteella.

Vanhempien tuloissa huomioidaan myös pääomatulot.

Lainaus:

Vaan huomioon otetaan myös paitsi äidin tulot, myös molempien menot. Minulle ainakin lastenvalvoja on aikoinaan ohjeistanut, että lasketaan seuraavasti:

Lapselle arvioidaan joku kulutusmäärä euroina (johon siis lienee suositus, josta en tiedä mikä se nykyisin on, mutta voi olla vaikka 300-400 euroa kuussa), siitä vähennetään lapsilisä (jonka se saa, jonka luona lapsi asuu, yleensä siis äiti). Jäljelle jäävä summa jaetaan vanhempien kesken suhteutettuna tuloihin ja menoihin.

Vierailija

on oikeus saada elatusta MOLEMMILTA VANHEMMILTAAN, tuloina otetaan myös huomioon OSINKONA NOSTETUT TULOT!!!!!

EI niitä voi kiertää, ja jos haluaa niin voihan vanhemmat sopia että esim eronnut isä ostaa lapselleen vaatteet, harrastusvälineet yms.

Lapsellista ajatella ettei vain se ex.sä käytä minun rahoja!!!! Kun on valinnut puolison lastensa isäksi/ äidiksi on KANNETTAVA VASTUU MYÖS ja se ei lopu siihen että lapsi täytti 18

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Itse tienaan 2000 e /kk. Tosin silloin olin opiskelija, kun tuota rahasumma päätettiin.

Jos tulosi ovat kasvaneet esim. opiskelijan 500 e tuloista 2 000 euroon, elatusmaksun tarkistus luonnollisesti kääntyisi sinun tappioksesi. Ja kuinkakohan moni lähi-äiti silloin älähtää lastenvalvojalle?

Vierailija

Vaan huomioon otetaan myös paitsi äidin tulot, myös molempien menot. Minulle ainakin lastenvalvoja on aikoinaan ohjeistanut, että lasketaan seuraavasti:

Lapselle arvioidaan joku kulutusmäärä euroina (johon siis lienee suositus, josta en tiedä mikä se nykyisin on, mutta voi olla vaikka 300-400 euroa kuussa), siitä vähennetään lapsilisä (jonka se saa, jonka luona lapsi asuu, yleensä siis äiti). Jäljelle jäävä summa jaetaan vanhempien kesken suhteutettuna tuloihin ja menoihin.

Vierailija

Lainaus:

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat