Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulumatka julkisilla – näin lapsi pärjää!

kati

Kommentit (5)

mummi

YTV voisi panostaa HSL:n kuljettajien käyttäytymiseen juuri lapsimatkustajia kohtaan!
Lapsenlapseni asuu Espoossa ja opettelimme viime syksynä, että hän tulee yhtenä päivänä viikossa itse bussilla 112 Haukilahdesta Kamppiin, jossa olen häntä vastassa. Ensimmäinen kerta oli todellinen katastrofi, pojan matkakortti ei tahtonut toimia vaikka siihen oli laduttu rahaa useammalla kympillä, kuljettaja aikansa katsoi ja oli sitten tokaissut: mikä ulkomaalainen sinäkin olet, kun et osaa tuota laitetta käyttää ym.....
Poika tuli Kamppiin, mutta ei halunnut enää yksin tulla bussilla, muutaman kerran ajoin vastaan Haukilahteen ja tulimme samalla bussilla, mutta emme "tunteneet" toisiamme , nyt homma sujuu ihan hyvin.
Tämä ei ole ainoa tapaus, näitä kuljettajien käyttäytymisiä näkee ja kuulee jatkuvasti! Joten siellä päättävässä päässä pankaa kuljettajat käytöskursseille - lapsista kasvaa aikuisia ja siinä vaiheessa käy siirtyminen aika nopeasti omaan autoon ja joukkoliikenne jää historiaan!

autoton

Minä yh äitinä voin kertoa että vaihtoehtoja ei ole kuin yksi- laittaa lapsi bussiin vaan ja toivoa että ehtii ajoissa perille.
Perheestä ei löydy autoa minulta eikä lähi piiriltäkään joka joutaisi lapsia kuskaamaan.

Kotiäitiliini

Just niin...kaikki koulukyydit vaan pois. Kirkkonummellakin on päätetty että esikouluikäinen eli 6-vuotias osaa hienosti kulkea julkisilla. En edes leikkipaikalle päästä ilman valvontaa tuon ikäistä, lapsi on lapsi vaikka kuinka sitä kääntelis ja vääntelis. Oikeen kiukuttaa tämä suunta mihin ollaan menossa.

kati

kukaan ei kysynyt pärjääkö tuon ikäinen limja-autossa ilman vanhempiaan!!! ei ollur mitään lyhennettejyjä päiviä. Hän tuli kotiin niin, kuin toisetkin. Hän ei ole mielenterveydellisesti häiriintynyt enemmän kuin muutkaan suomalaiset. Jos sitä ei lasketa , että hän toimii mukana nuorisotyössä.

Uusimmat

Suosituimmat