Mikä mahdollisuus saada yksinhuoltajuus tavallisessa perheessä?

Vierailija

että äiti sepittää vähän hakkaamis ja hyväksikäyttöjuttuja niin oikeuden tantat uskovat kaiken.. näin saat huoltajuuden itsellesi ja vielä hyvällä tuurilla ex-miehellesi vähän istumista.

Kommentit (8)

Vierailija

En haluaisi vuoroviikkoasumista lapsille. Ja kyllä, olen itsekäs, en halua olla lapsistani erossa kuin sen joka toinen vkl + jonkun illan. Toiveena olisi että asuisimme miehen kanssa lähekkäin ja tapaamiset onnistuisivat joustavasti.

Emme ole puhuneet mitään huoltajuusasioista vaikka miehelleni olen kertonut että ero tulee. En halua valehdella todellakaan mitään miehestäni vaan rehellisesti hän on hyvä isä. Tosin minä olen aina ollut lasten kanssa, mieheni harrastuksia tai menoja lapset eivät ole lopettaneet. Eli olen lapsille läheisempi, mutta en varmasti rakkaampi.

Mitä jos mies alkaa vaatia vuoroviikkoasumista? Onko se nykyään tavoite?

Vierailija

vaan lapsille pysyvä asuinpaikka sinun luonasi, käyvät sitten isällään sovittuina aikoina. Meillä näin, ja kyllä meillä ihan yhteishuoltajuus on kyseessä...

Vierailija

Lähes kaikki eroperheiden lapsen ovat yhteishuoltajuudessa, se on erittäin voimakas normi. Yksinhuoltajuuden voi saada ilman toisen vanhemman suostumusta vain hyvin äärimmäisissä tilanteissa, jos pystyy osoittamaan, että yhteishuollosta on lapselle (huom. lapselle, ei äidille) haittaa.

Lähes yhtä voimakas normi on se, että lapsi asuu toisen vanhemman luona ja vain tapaa toista vanhempaansa. Se on siis pääsääntö, vuoroasuminen on poikkeus. Vuoroasumiseen eivät viranomaiset yleensä kannusta, vaan se pitää haluta itse. Näin siksi, että ajatellaan ,ettei se onnistu, jos vanhemmat ovat vähänkään riitaisissa väleissä. Esim. Ruotsissa on toisin päin, vuoroasuminen on normi ja yksi koti poikkeus.

Jos vuoroasuminen epäilyttää, kannattaa kokeilla järjestelmää, jossa lapsi on silti suht. paljon toisen vanhemman luona. Neljä vrk kuukaudessa romuttaa vanhemmuuden aika totaalisesti.

Vierailija

Silti olet tarjoamassa lapsillesi sellaista, vaikka tiedät, että he rakastavat isäänsä ja isä on vieläpä hyvä isä?? Pyrkimyksesi on varmaan hyvä ja tavoittelet eroamalla parempaa elämää itsellesi ja lapsillesi. Mutta otapa nyt järki käteen ja mieti uudestaan, millaissen elämän olet lapsillesi antamassa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat