Kertominen raskaudesta, kun ei ole vielä ultrattu

Vierailija

Olen ensiodottaja. Tein raskaustestin itse, minkä jälkeen varasin ajan neuvolaan. Siellä kävinkin ja otettiin verikokeet ja pissanäyte. Olin tosi hämmästynyt, kun kuulin, ettei minulle tehdä ollenkaan raskaustestiä. Kotikunnassani ei kuulemma tehdä. Testinäytteistä otettiin vaan sokeri ja joitain muita juttuja.

Nyt joulu lähestyy ja haluaisin kertoa suvulle raskaudesta, tai ainakin omille vanhemmilleni. Mutta kun en usko koko juttua itsekään! Neuvolantäti sanoi, että luota vaan apteekin raskaustestiin, kyllä se pätee. Ensimmäinen lääkärikäynti on vasta tammikuussa, samoin ultra. Viikkoja on kuitenkin jo 10 + jotain (huomatkaa, en edes tiedä, miten ne lasketaan... jäin todellakin vähän hoomoilaseksi sen neuvolankin jälkeen, laskettu aika oli kuitenkin heinäkuun alussa).

Kannattaako testin tekeminen uudestaan? Vai luotanko vain, että totta se on. Neuvola sanoi, että tuulimuna olisi jo oireillut. Ja raskausoireita on muuten: pahoinvointi, rintojen arkuus jne.

Kommentit (13)

Vierailija

jos olisin joutunut rakkaita vanhempiani surettamaan sillä. Siksi kerromme vasta tuossa vkon 14 pintaan, jonka jälkeen masukin alkaa jo varmaan näkyä. Nyt viikkoja pian 8 ja ultrassa käyty ja syke nähty. Silti haluan vielä hetken pitää tämän salassa.

Vierailija

heti kun olen perhettä nähnyt. Ollaan sen verran läheisiä, etten pystyisi sitä heiltä salaamaan kuitenkaan (ja äiti on kunnon mahahaukka! :D ). Ja toisaalta, jos olisi käynyt ikävästi ja tullutkin keskenmeno, nämä olisivat olleet myös ne ihmiset, kenen kanssa olisin sitä käynyt läpi. :/ Mutta olen kyllä sanonut, jos raskaus ollut kovin aluillaan, että tämä nyt on vielä epävarmaa ja katsotaan nyt jne.

Vierailija

On mulla varaa yksityiseen, mutten saanut enää aikoja. Nääs yritin tänään vielä varata jouluksi. Ehkä haen tosiaan sen kotitestin apteekista...

Vierailija

On mulla varaa yksityiseen, mutten saanut enää aikoja, yritin tänään nääs varata stä ennen joulua. Ehkä haen sitten sen kotitestin vielä apteekista...

Vierailija

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;1...

Viikot lasketaan viimeisten kuukautisten alkupäivästä. Montako viikkoa + päivää niistä on kulunut?

Lainaus:

Mitä enkö mä saa syödä graavilohta? ;P No, alkoholista kieltäytymisestä tuskin tulee haloo, sillä minä ajan autolla joulujuhlista vielä kotiin. Lohi voi olla ongelmallisempi, sillä en syö kinkkuakaan...

Ai tolleenko ne viikot menee. Labratesteissä tällä viikolla hoitaja totesi, että "viikkosi ovat siis 10+5" ja sanoin joo, vaikken tiedä mistä hän sen repi. Neuvolakortissani luki 27.11. jotain todella epäselvää, ehkä 7 + 5.

Vierailija

Ihan turhaa rahan haaskausta se olisi. Ultarassa sitten näkyy onko kaikki hyvin. Voit käydä alkuraskauden ultarassa yksityisellä jos haluat ja neuvolakortista näet viikot. Netistä löydät paljon lisätietoa.

Vierailija

odotan itekin ensimmäistä eikä ainakaan helsingissä tehty mitään testiä neuvolassa. jos et luota tulokseen ni mee vaikka jolleki yksityiselle läkäriasemalle testiin :)

ja lääkärikäynti jo tammikuussa, sehän on aika hyvin, meillä oli eka läkäri viikolla 26 ja toinen eli viimeinen pitäis olla niillä main ku äitiysvapaa alkaa.

Vierailija

Itse en aikoinani sitä murehtinut olenko raskaana enemmän huolestutti tuleeko keskenmeno. Sain keskenmenon juuri noilla viikoilla ennen ensimmäistä ultraa. Sen jälkeeen seuraavassa raskaudessa kerottiin kyllä vasta ensimmäisen ultran jälkeen. Mutta jokainen varmaan tekee kuten parhaakseen näkee. Onnea odotukseen!

Vierailija

Ekan kerroin rv11, tokan melkein heti...Tätä kolmatta olen pantannut kun sukulaiset sanoo kuitenkin jotain tyyliin "ettekö ole kuulleet ehkäisystä", ja päätin että kerron vasta sitten jos sydänäänet kuuluu ens viikolla rv12. Mulla on tähän saakka ollu kaikki raskausoireet mutta nyt ovat hävinneet. Luin tuulimunaraskaudesta että ne saattavat jatkua viikolle 12 jopa että nyt odottelen kyllä niitä sydänääniä kuuluvaksi. Toisaalta, jos kerrot lähimmillesi raskaudestasi niin toki voit myös kertoa sitten jos kävisi niin huonosti että raskaus menisi kesken? Eli sitä ajatellen, mitä turhia salailemaan...

Vierailija

Anteeksi laitoin tän viestin useaan otteeseen - selain sanoi, että palvelinvirhe, mutta niinpä vai näytti tuo viesti ilmestyneen tänne.

Juu kummallista etten edes pelkää keskenmenoa vaan sitä, että tää on joku väärä hälytys vain. Vatsa ei ole ainakaan kasvanut yhtään.

Taidan jättää kertomatta nyt ainakin jouluna. Yksityisellekään en ehdi ultraan ennen sitä.

Vierailija

Entä jos kertoisit vaan lähimmille sukulaisille ja sanoisit että asia on vielä salainen? Kun varmasti joku huomaa että et syö kraavilohta tms. ja kieltäydyt alkoholista.

Tuuli muna ei välttämättä oireile, siskollani todettiin se np-ultrassa rv 11+3.

Raskausviikoista: periaatteessa se päivä jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa on rv 4+0. Seuraava päivä on sitte 4+1 jne. kunnes 4+6 jälkeen tulee 5+0. Korjatkaa joku jos olen väärässä tuon alkupäivän suhteen, noin itse olen viikot aina laskenut.

Vierailija

Mitä enkö mä saa syödä graavilohta? ;P No, alkoholista kieltäytymisestä tuskin tulee haloo, sillä minä ajan autolla joulujuhlista vielä kotiin. Lohi voi olla ongelmallisempi, sillä en syö kinkkuakaan...

Ai tolleenko ne viikot menee. Labratesteissä tällä viikolla hoitaja totesi, että "viikkosi ovat siis 10+5" ja sanoin joo, vaikken tiedä mistä hän sen repi. Neuvolakortissani luki 27.11. jotain todella epäselvää, ehkä 7 + 5.

Vierailija

Tosta samasta syystä kävin alkuraskauden ultrassa yksityisellä rv 7+4, siellä näky viikkoja vastaava alkio ja hyvä syke.

Jos sulla ei ole rahaa yksityiselle niin tee toinen testi apteekista ja sit kerro jos on positiivinen :) sulla on sen verran viikkoja että luulis että siellä on kaikki kunnossa :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat